Λεκτικές αλληλεπιδράσεις στην προσχολική εκπαίδευση: μία συνεργατική έρευνα - δράση για την ενίσχυση της παιδαγωγικής του διαλόγου

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η μελέτη του είδους των λεκτικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ νηπιαγωγών και παιδιών στην προσχολική εκπαίδευση αλλά και η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των στρατηγικών - διαδικασιών υποστήριξης των εκπαιδευτικών, με σκοπό τη βελτίωση των διαλογικών πρακτικών τους κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Η συγκεκριμένη έρευνα αξιοποιεί δεδομένα από μια συνεργατική έρευνα δράσης, με οκτώ νηπιαγωγούς, που διήρκεσε ένα χρόνο και συμπεριέλαβε ατομικές συνεντεύξεις με τις νηπιαγωγούς, ομαδικές συναντήσεις, μαγνητοφωνημένες καταγραφές των διαλογικών πρακτικών τους και ατομικές συνεντεύξεις και ζωγραφιές από τα παιδιά. Ως μέθοδο προσέγγισης του ερευνητικού ζητήματος και της ανάλυσης των δεδομένων υιοθετήθηκε: α) η θεμελιωμένη θεωρία (Grounded Theory), στη βάση μιας συνεχούς συγκριτικής ποιοτικής ανάλυσης των δεδομένων, πάνω στη διαδικασία της έρευνας δράσης και στις αλλαγές στις πεποιθήσεις και στις πρακτικές των νηπιαγωγών και β) η ποιοτική και ποσοτικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this thesis is the study of verbal interactions among early childhood teachers and young children in early childhood education and the investigation of the effectiveness of the strategies and processes to support teachers in the improvement of their dialogic practices during the learning process. The particular research utilizes data from a collaborative action research, with eight early childhood (EC) teachers that lasted one year and included individual interviews with EC teachers, group meetings, taped recordings of their dialogic practices, and individual interviews and drawings by the children. As an analytical approach we adopted a) Grounded Theory based on a constant comparative analysis of data thoughout the process of action-research concerning the changes in beliefs and practices of EC teachers and b) a qualitative and quantitative content analysis comparing the the kind of questions, feedback, pedagogical practices in dialogue based on the recorded activities ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35865
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35865
ND
35865
Εναλλακτικός τίτλος
Verbal interactions in early childhood education: a collaborative action research to enhance pedagogy of dialogue
Συγγραφέας
Λυκομήτρου, Σόνια (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Αυγητίδου Σοφία
Κακανά Δόμνα
Ανδρούσου Αλεξάνδρα
Μπιρμπίλη Μαρία
Βρυνιώτη Καλλιόπη
Κατσαρού Ελένη
Τσάφος Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Λεκτικές αλληλεπιδράσεις; Διάλογος; Συνεργατική έρευνα – δράση; Διαλογικές πρακτικές; Επαγγελματική μάθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
520 σ., εικ., πιν., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)