Μία έρευνα-δράσης για την προώθηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, μέσω της καθολικής σχεδίασης για μάθηση και της ολικής ποιότητας, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση της Ελλάδας

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή πραγματεύεται τρόπους προώθησης της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Ειδικότερα προτείνει την εφαρμογή της Καθολικής Σχεδίασης για Μάθηση και της Ολικής Ποιότητας στην Εκπαίδευση ως ένα δομημένο πλαίσιο στο οποίο προάγεται η φιλοσοφία της συμπερίληψης και οι αρχές της. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε για τη διεξαγωγή της έρευνας εντάσσεται στους κόλπους της ποιοτικής ερευνητικής μεθόδου και συγκεκριμένα της έρευνας – δράσης. Επιπρόσθετα, αξιοποιήθηκαν στοιχεία της θεμελιωμένης θεωρίας (grounded theory), στην οποία βασίστηκε η ανάλυση και επεξεργασία των δεδομένων, που έγινε μέσω της συνεχούς συγκριτικής μεθόδου (constant comparative method). Όσον αφορά στη μεθοδολογία, έγινε χρήση του photovoice, της παρατήρησης, της συνέντευξης καθώς και του αναστοχαστικού ημερολογίου. Για την επίτευξη της εμπιστευσιμότητας εφαρμόστηκε μία πληθώρα στρατηγικών, η οποία στόχευε στην αξία της αλήθειας, στη μεταφερσιμότητα, στην αληθοφάνεια και την επιβεβα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study discusses ways through which the inclusive education can be promoted in primary education in Greece. Particularly, suggests that Universal Design for Learning (UDL) and Total Quality in Education (TQE) create an environment where inclusion can flourish. The method that was followed lies within the qualitative research methodology and specifically the action research. Also, were used the grounded theory and the constant comparative method for the analysis of the data. Concerning the methodology, the tools that were chosen were the method of photovoice, the observation, the interview and the reflective diary. In order to establish trustworthiness, was used a plethora of practices that targeted to credibility, transferability, dependability and confirmability. The research took place at a primary public school of Greece, with the participants being the students, their parents, the teachers and the headmaster of the school. The research was divided in three phases. The f ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46201
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46201
ND
46201
Εναλλακτικός τίτλος
An action research for the promotion of inclusive education, through universal design for learning and total quality, in Primary Education of Greece
Συγγραφέας
Μπακιρτζή, Ιωάννα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Αγγελίδης Παναγιώτης
Χατζησωτηρίου Χριστίνα
Πανάου Πέτρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συμπεριληπτική εκπαίδευση; Καθολική σχεδίαση για μάθηση; Ολική ποιότητα στην εκπαίδευση; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Έρευνα – δράσης; Θεμελιωμένη θεωρία
Χώρα
Κύπρος
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)