Εγγραμματισμός στην παιδική ηλικία: πρακτικές ανάγνωσης και γραφής στην οικογένεια και το σχολείο

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή κινείται στο θεωρητικό πλαίσιο των αρχών της προσέγγισης που έχει αναπτυχθεί από την Emilia Ferreiro σε σχέση με την εννοιολόγηση του γραπτού λόγου στην πρώιμη παιδική ηλικία. Επικεντρώνεται στην εξέλιξη των εννοιολογήσεων των παιδιών για το γραπτό λόγο, μελετώντας τόσο τις πρακτικές γραφής και ανάγνωσης στο σχολείο όσο και στο σπίτι. Ειδικότερα, η έρευνα επιδιώκει να διερευνήσει τη σχέση του επιπέδου εννοιολόγησης που διαμορφώνουν τα παιδιά πριν από την έναρξη της τυπική διδασκαλίας του γραπτού λόγου με τη μετέπειτα σχολική τους πορεία στην Α΄ δημοτικού και στην αρχή της Β΄ δημοτικού. Μελετά επίσης τους παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση των πρώιμων εννοιολογήσεων των παιδιών για το γραπτό λόγο και τη σημασία τους στην εγγραμματιστική πορεία των παιδιών. Η έρευνα εφαρμόστηκε σε δύο διαδοχικά σχολικά έτη σε τρία τμήματα νηπιαγωγείων και σε ένα δημοτικό σχολείο του Αγρινίου, στην ΑιτωλοακαρνανίαΣτην προσπάθεια διερεύνησης του επιπέδου εννοιολόγησης τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral thesis adopts the theoretical framework developed by Emilia Ferreiro in relation to children’s conceptions of writing in early childhood. It focuses on the development of children’s conception of writing and reading and examines the relation between the different levels in these conceptions in relation to literacy practices in the nursery schools and primary schools they had attended as well as in their family context.More specifically the study looks into the relationship between the level of the children’ s, in the research sample, initial conceptions upon entering formal teaching and their later writing productions at the end of the first year of primary school as well as at the end of the first trimester of the second year of primary school. The study examines factors that contribute to the construction of children’s early conceptions of writing and their importance to the development of children’ s literacy.The study was developed in the course of two consecut ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36151
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36151
ND
36151
Εναλλακτικός τίτλος
Literacy in childhood: literacy practices in family context and school
Συγγραφέας
Ζώτου, Ερασμία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Σκούρα Τζέλα
Σφυρόερα Μαρία
Χρυσαφίδης Κώστας
Γιαλαμάς Βασίλης
Ανδρούσου Αλεξάνδρα
Κορτέση-Δαφέρμου Χαρά
Τσάφος Βασίλης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εγγραμματοσύνη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
380 σ., εικ., πιν., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)