Η έννοια της συμμετοχής στο πλαίσιο του αειφόρου σχολείου: μια έρευνα δράσης σε δημοτικό σχολείο

Περίληψη

Η παρούσα ερευνητική εργασία κινείται στο πνεύμα των αρχών της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία κι αντλεί από το καινοτομικό περιεχόμενο του Αειφόρου Σχολείου και της Ικανότητας Δράσης. Στο επίκεντρό της τίθεται η μελέτη της συμμετοχής των μαθητών σε δράσεις ως βασική προϋπόθεση για την προώθηση του αειφόρου σχολείου. Ειδικότερα, η έρευνα επιδιώκει να ανιχνεύσει και να μελετήσει τους παράγοντες που επιδρούν καταλυτικά στην ενεργοποίηση της συμμετοχής των μαθητών εντός του σχολικού πλαισίου, στο οποίο εφαρμόζεται. Κεντρικό ρόλο για την οργάνωση της ερευνητικής διαδικασίας έχει η επιλογή της Έρευνας Δράσης ως ερευνητικής μεθόδου που διευκολύνει την κριτική, στοχαστική και συστηματική διερεύνηση της συμμετοχής των μαθητών. Η έρευνα δράσης εφαρμόστηκε σε ένα δημοτικό σχολείο της πόλης του Λαυρίου με τη συμμετοχή δύο εκπαιδευτικών του σχολείου και των μαθητών των δύο αντίστοιχων σχολικών τμημάτων (πέμπτη κι έκτη τάξη) κι είχε διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς. Μέσω της υλοποί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation has adopted the principals of Education for the Environment and the Sustainability and the concept of the Sustainable School. It also focuses on the Action Competence and specifically at the Participation of students in actions which promote the concept of Sustainable School. Therefore, the thesis researches the factors that affect the active participation of the students into actions at the school environment. The research takes place at a primary school in Lavrion in the area of East Attica. Subjects of the research are students from two classes of the fifth and sixth grade along with their teachers. The duration of the research lasted one academic year. Students and teachers participate in an environmental school programme which deals with the sustainable waste management. Action research is the methodological tool that is chosen to study critically the participation of the students during the environmental programme. The main research questions are: a) Which a ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27409
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27409
ND
27409
Εναλλακτικός τίτλος
The concept of pupil's participation at the sustainable school: an action research in a primary school
Συγγραφέας
Κάτσενου, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Φλογαΐτη Ευγενία
Λιαράκου Γεωργία
Χρυσαφίδης Κωνσταντίνος
Τσελφές Βασίλειος
Αθανασίου Κυριάκος
Ανδρούτσου Αλεξάνδρα
Τσάφος Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Συμμετοχή; Αειφόρο σχολείο; Αειφορία; Έρευνα δράσης; Δημοτικό σχολείο; Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)