Ο χώρος ως υλικό πεδίο αγωγής στο συνεργατικό νηπιαγωγείο: εφαρμογή στη διδακτική λογοτεχνικών κειμένων

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι να διερευνήσει και να αναδείξει τις παιδαγωγικές διαδικασίες χρησιμοποίησης του σχολικού χώρου μέσα από τη λειτουργία των ομάδων στο νηπιαγωγείο. Η εφαρμογή του προγράμματος έγινε στη διδακτική λαϊκών παραμυθιών και η μέθοδος που εφαρμόστηκε ήταν η έρευνα-δράση. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι ο χώρος απέκτησε την ιδιότητα της ευελιξίας και ενσωματώθηκε στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα παιδιά μέσα από πολλές και ποικίλες δράσεις και μέσω των σημειολογικών μεταλλάξεων δημιουργούσαν τους δικούς τους τόπους. Η δημιουργία «τόπων» οδήγησε στη σύνδεση του χώρου με τη μάθηση και στην αφομοίωση της δομής των παραμυθιών. Τα παιδιά απέκτησαν πρωταγωνιστικό ρόλο στη σχέση τους με το χώρο και την εκπαιδευτική διαδικασία. Ανέπτυξαν θετικές αλληλεπιδράσεις και στοιχεία δημιουργικότητας στις δράσεις τους. Ο σχολικός χώρος μετατράπηκε σε εξελισσόμενο υλικό πεδίο αγωγής καθώς τα παιδιά έμαθαν να χρησιμοποιούν όλους τους χώρους, τα έπιπλα και το ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

What the current doctoral thesis aims is to research and give prominence to the pedagogical processes of utilizing the classroom environment through the group functions in the kindergarten. This programme was applied in the teaching of folk fairy tales and the method used was ‘research-action’. The outcome of this research showed that space acquired the quality of flexibility and it was integrated into the learning process. Through numerous and various activities and through the semantic modifications that took place, children were the creators of their own places. This invention-creation of new ‘places’ resulted both in the connection of space with learning and in the absorption of how the fairy tales are structured. Children had the leading role in their relation with space and with the learning process. They developed positive interactions and elements of creativity in their activities. The classroom space was transformed into a developing physical learning environment, for children ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35750
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35750
ND
35750
Εναλλακτικός τίτλος
Space as a physical learning environment into the cooperative kindergarten: implementation in the teaching of literature texts
Συγγραφέας
Ζησοπούλου, Ελένη του Ιωάννης
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Γερμανός Δημήτρης
Κανατσούλη Μελπομένη
Μπιρμπίλη Μαρία
Κακανά Δόμνα
Μπότσογλου Καφένια
Γαβριηλίδου Σοφία
Γρηγοριάδης Θανάσης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εξελισσόμενο υλικό πεδίο αγωγής; Ευελιξία του χώρου; Δημιουργία εκπαιδευτικών τόπων; Συνεργατική μάθηση; Παραμύθια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
299 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)