Κοινωνικές ανισότητες στην ανώτατη εκπαίδευση: οι εμπειρίες των φοιτητών από τις σπουδές στο Πανεπιστήμιο

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή ασχολείται με το ζήτημα των κοινωνικών ανισοτήτων στις εμπειρίες των φοιτητών από τις σπουδές στο πανεπιστήμιο. Απώτατος σκοπός της έρευνας ήταν να συγκεντρωθούν αντικειμενικά στοιχεία και εμπειρικά δεδομένα, προκειμένου να χαρτογραφηθεί η υφιστάμενη πραγματικότητα για τις εμπειρίες των φοιτητών από τις σπουδές και να ανιχνευθεί η επίδραση που ασκεί σε αυτές η κοινωνική τάξη. Ειδικότερα, το αντικείμενό της εντάσσεται στην ευρύτερη προβληματική σχετικά με την ανάδειξη των διαφορετικών εμπειριών από τις σπουδές μεταξύ των εχόντων διαφορετική κοινωνική καταγωγή. Η προβληματική αυτή διευρύνεται διαρκώς μετά τη γενική διαπίστωση σε όλες τις χώρες ότι δεν επιτεύχθηκε η ισότητα παρά τη διεύρυνση της συμμετοχής στην ανώτατη εκπαίδευση. Αντίθετα, οι κοινωνικές ανισότητες συντηρούνται και αναπαράγονται με ποικίλες μορφές και τρόπους διάκρισης και επιλογής. Η ανάδειξη αυτή είναι σημαντική, γιατί τεκμηριώνει τη συμβολή της ανώτατης εκπαίδευσης στη συντήρηση και αναπαραγωγή των κ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis investigates the relationship between social class background and student experience in Greek higher education. Although globally, there is a good deal of research about the relationship between social class and student experience, this study represents the first comprehensive examination of the issue in Greece. Issues surrounding social class are often overlooked and rarely discussed in higher education; however, they affect students and institutions in critical ways. Although research in Greece has demonstrated that social class is a predictor of access to college, little is known about the effect of social class on students retention, academic performance, overall undergraduate and graduate experience, college completion and transition to the labor market. Understanding the relationship between social class and student experience is important for two reasons. Firstly, increasing access and widening participation to higher education has led to a diversified student body, s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40732
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40732
ND
40732
Εναλλακτικός τίτλος
Social inequalities in higher education: greek university students’ experiences of studies
Συγγραφέας
Τζαφέα, Όλγα (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Σιάνου-Κύργιου Ελένη
Αθανασιάδης Θεοχάρης
Μαραγκουδάκη Ελένη
Σιάκαρης Κωνσταντίνος
Θάνος Θεόδωρος
Τσατσαρώνη Άννα
Γουβιάς Διονύσης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνικές ανισότητες; Κοινωνική τάξη; Φοιτητές; Ανώτατη εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
v, 431 σ., πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)