Διδακτικές πρακτικές στο μάθημα της γλώσσας και κατηγοριοποίηση των μαθητών: η περίπτωση του Δ.Ε.Π.Π.Σ. στο Νηπιαγωγείο

Περίληψη

Το 2003 ανακοινώθηκε το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο το οποίο αποτελεί μέχρι σήμερα το πρόγραμμα αναφοράς. Ανάμεσα στις αλλαγές που εισάγει, εστιάζει εμφατικά στη διδασκαλία της γραφής με τρόπο τέτοιο ώστε να διαχέεται σε όλα τα διδακτικά αντικείμενα. Μέσα από την ακαδημαϊκή υποστήριξη και χωρίς να συναντήσει ιδιαίτερη κριτική κατάφερε να γίνει ηγεμονικός παιδαγωγικός λόγος απέναντι στον οποίο νηπιαγωγοί και μαθητές βρέθηκαν υπόλογοι δηλαδή ανεπαρκείς. Η διατριβή αυτή προσπαθεί να αναλύσει τόσο το ίδιο το αναλυτικό πρόγραμμα ως κρατικό κείμενο όσο και τον λόγο των νηπιαγωγών που το εφαρμόζουν και οι οποίες έκτοτε βρίσκονται σε δυσχερή θέση αφού κατά την εφαρμογή του παρατηρούν ότι οι μαθητές δεν μπορούν στην πλειοψηφία τους να φτάσουν τους μαθησιακούς στόχους. Για τους παραπάνω λόγους εφαρμόστηκε ανάλυση περιεχομένου και πραγματοποιήθηκαν 50 ημιδομημένες συνεντεύξεις με νηπιαγωγούς της Λέσβου. Για την ανάλυση και την επαλήθευση των ερευνητικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In 2003, was announced the Cross-Thematic Curriculum for Kindergarten, which remains the reference program to this day. Among the introduced changes, it focuses emphatically on the learning of writing in such a way that the teaching of the language subject is diffused in all teaching subjects. Through the academic support and without encountering much criticism, it managed to become a hegemonic pedagogical discourse towards which kindergarten teachers and students were found accountable, i.e. inadequate.This thesis analyze both the curriculum itself as a state text and the discourse of the kindergarten teachers who apply it and who have since found themselves in a difficult position since during its implementation they notice that the majority of students cannot reach the learning goals. For the above reasons, content analysis was applied and 50 semi-structured interviews were conducted with kindergarten teachers in Lesbos.For the analysis and the verification of the research quest ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52796
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52796
ND
52796
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching practices in the language subject and students’ classification: the case of Cross-Thematic Curriculum in Kindergarten
Συγγραφέας
Ζάχου, Ελένη (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Παπαγεωργίου Δημήτριος
Γεωργούλας Ευστράτιος
Γρόλλιος Γεώργιος
Ψημίτης Μιχάλης
Κουρούτζας Χρήστος
Παυλίδης Περικλής
Δαφέρμος Μανόλης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία ➨ Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Προσχολική αγωγή; Αναλυτικά προγράμματα; Κοινωνική θεωρία; Κριτική παιδαγωγική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)