Περίληψη
Ο σκοπός αυτής της διατριβής είναι να ερευνήσει εάν η προσέγγιση «έμφαση στη διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου» (White & Arndt, 1991), η οποία επικεντρώνεται περισσότερο στη διαδικασία της παραγωγής του γραπτού λόγου παρά στο αποτέλεσμα, μπορεί να βοηθήσει τους/τις νεαρούς/ρές μαθητές/τριες της έκτης δημοτικού του Ελληνικού δημόσιου σχολείου να αποκτήσουν περισσότερη ανεξαρτησία ως προς την παραγωγή γραπτού λόγου στα Αγγλικά. Η παρούσα έρευνα έλαβε χώρα σε δύο δημόσια δημοτικά σχολεία σε μία πόλη στη Βόρεια Ελλάδα κατά το σχολικό έτος 2007-2008, εξετάζοντας την κύρια υπόθεση: Η προσέγγιση «έμφαση στη διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου» βοηθάει τους/τις μαθητές/τριες της έκτης τάξης του Ελληνικού δημόσιου σχολείου να αναπτύξουν τις συγγραφικές τους δεξιότητες στα Αγγλικά. Με αυτό το στόχο, επιλέχθηκαν τυχαία δύο πειραματικές ομάδες και δύο ομάδες ελέγχου στα δύο συμμετέχοντα σχολεία. Το επίπεδο των μαθητών καθορίστηκε μέσω του Oxford Quick Placement test, το οποίο είναι ένα έγκυρο τεσ ...
Ο σκοπός αυτής της διατριβής είναι να ερευνήσει εάν η προσέγγιση «έμφαση στη διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου» (White & Arndt, 1991), η οποία επικεντρώνεται περισσότερο στη διαδικασία της παραγωγής του γραπτού λόγου παρά στο αποτέλεσμα, μπορεί να βοηθήσει τους/τις νεαρούς/ρές μαθητές/τριες της έκτης δημοτικού του Ελληνικού δημόσιου σχολείου να αποκτήσουν περισσότερη ανεξαρτησία ως προς την παραγωγή γραπτού λόγου στα Αγγλικά. Η παρούσα έρευνα έλαβε χώρα σε δύο δημόσια δημοτικά σχολεία σε μία πόλη στη Βόρεια Ελλάδα κατά το σχολικό έτος 2007-2008, εξετάζοντας την κύρια υπόθεση: Η προσέγγιση «έμφαση στη διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου» βοηθάει τους/τις μαθητές/τριες της έκτης τάξης του Ελληνικού δημόσιου σχολείου να αναπτύξουν τις συγγραφικές τους δεξιότητες στα Αγγλικά. Με αυτό το στόχο, επιλέχθηκαν τυχαία δύο πειραματικές ομάδες και δύο ομάδες ελέγχου στα δύο συμμετέχοντα σχολεία. Το επίπεδο των μαθητών καθορίστηκε μέσω του Oxford Quick Placement test, το οποίο είναι ένα έγκυρο τεστ, και ένα προκαταρκτικό τεστ παραγωγής γραπτού λόγου διαπίστωσε την αρχική τους επίδοση στην παραγωγή γραπτού λόγου, ενώ ένα τελικό τεστ ανίχνευσε την επίδοση τους στο τέλος της έρευνας. Ένα ερωτηματολόγιο δόθηκε στους/στις μαθητές/μαθήτριες στην αρχή και στο τέλος της έρευνας για να ερευνηθούν οι απόψεις τους σχετικά με την παραγωγή γραπτού λόγου στην αρχή και να εξετασθεί τυχόν αλλαγή των στάσεων τους μετά τη μελέτη. Η ομάδα ελέγχου ακολούθησε το υλικό που είναι καθορισμένο από το Υπουργείο Παιδείας για τη συγκεκριμένη τάξη, ενώ τα μέλη της πειραματικής ομάδας παρακολούθησαν μία συμπληρωματική διδακτέα ύλη για την παραγωγή του γραπτού λόγου, η οποία διαμορφώθηκε από την ερευνήτρια σύμφωνα με τις αρχές της προσέγγισης «έμφαση στη διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου». Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η παρούσα έρευνα επιβεβαίωσε την προαναφερθείσα υπόθεση ότι η προσέγγιση «έμφαση στη διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου» βοηθάει τους/τις μαθητές/τριες της έκτης τάξης του Ελληνικού δημόσιου σχολείου να αναπτύξουν τις συγγραφικές τους δεξιότητες στα Αγγλικά. Πιο συγκεκριμένα, ο όρος συγγραφικές δεξιότητες συμπεριλαμβάνει την επίδοση των μαθητών/τριών στην παραγωγή γραπτού λόγου καθώς επίσης και τις απόψεις τους σχετικά με την παραγωγή γραπτού λόγου. Ένα σημαντικό εύρημα για τη διδασκαλία της παραγωγής γραπτού λόγου είναι ότι ένα ευχάριστο μαθησιακό περιβάλλον που έχει ορατό στόχο μπορεί να στηρίξει τους/τις μαθητές/τριες αυτού του επίπεδου των οποίων οι γλωσσικές ικανότητες είναι ακόμα περιορισμένες, επειδή καλλιεργεί θετικές απόψεις σχετικά με την παραγωγή γραπτού λόγου. Η διατριβή τελειώνει με συστάσεις βασισμένες στα ευρήματα και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The purpose of this thesis is to investigate whether the process writing (White & Arndt, 1991) approach to teaching writing, which focuses on the process rather than the product of writing, can enable young learners of the sixth grade of the Greek state primary schools to become independent writers in their L2.The present research was conducted in two state schools in a town in northern Greece during the school year 2007- 2008, addressing the main hypothesis: The process approach to writing helps sixth grade students of the Greek state primary schools develop their writing skills in English. To this end, two experimental and two control groups were randomly chosen in the two participating schools. The students’ level was specified through the Oxford Quick Placement test, which is a standardised test, and a pre-test defined their original writing performance, while a post-test detected their writing attainment at the end of the study. A questionnaire was administered to students in the ...
The purpose of this thesis is to investigate whether the process writing (White & Arndt, 1991) approach to teaching writing, which focuses on the process rather than the product of writing, can enable young learners of the sixth grade of the Greek state primary schools to become independent writers in their L2.The present research was conducted in two state schools in a town in northern Greece during the school year 2007- 2008, addressing the main hypothesis: The process approach to writing helps sixth grade students of the Greek state primary schools develop their writing skills in English. To this end, two experimental and two control groups were randomly chosen in the two participating schools. The students’ level was specified through the Oxford Quick Placement test, which is a standardised test, and a pre-test defined their original writing performance, while a post-test detected their writing attainment at the end of the study. A questionnaire was administered to students in the beginning and the end of the research to trace their attitudes towards writing at the entry point and explore any alteration of stances after the study. The control group followed the materials assigned by the Ministry of Education for this grade, whereas the experimental group members attended a supplementary writing syllabus designed by the researcher under the philosophy of process writing.The results indicated that the present research verified the aforementioned hypothesis that the process approach to writing aids sixth grade students of the Greek state primary schools to develop their writing skills in English. To be more specific, the term writing skills is used to imply both the students’ writing proficiency and their attitudes to writing. A significant implication for teaching writing is that a meaningful, encouraging framework can support the students of this level whose linguistic resources are still limited, since it instills favourable attitudes towards writing. The thesis concludes with recommendations based on the findings and suggestions for future research.
περισσότερα