Ποιοτική εκτίμηση της διδασκαλίας και της μάθησης στην ανώτατη εκπαίδευση στην Νιγηρία

Περίληψη

Η έρευνα αφορά τη συγκέντρωση εμπειρικών δεδομένων στο θέμα της αξιολόγησης της ποιότητας της διδασκαλίας και της μάθησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στη Νιγηρία. Χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια με την κλίμακα της εμπειρίας του μαθητή από το μάθημα που αναπτύχθηκε από τον Ramsden to 1991. Στο δείγμα συμμετείχαν 3400 προπτυχιακοί φοιτητές από 17 ΑΕΙ της Νιγηρίας που ανήκουν σε 6 γεωπολιτικές ζώνες ενώ παράλληλα χωρίζονται σε ομοσπονδιακά, πολιτειακά και ιδιωτικά ιδρύματα. Το ποσοστό απάντησης ήταν περίπου 65% (συνολικά 22210 ερωτηματολόγια) και τα ευρήματα αναδεικνύουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στην αξιολόγηση των μαθητών σε σχέση με το είδος του ΑΕΙ, το επίπεδο του μαθήματος και το φύλο. Επίσης, οι φοιτητές που υιοθέτησαν μία θετική στάση απέναντι στα μαθήματά τους συνδέονται με τη θέση της εμβάθυνσης της γνώσης (deep learning strategy).

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research work is mainly focused on carrying out evidenced research-based studies on quality evaluation of teaching and learning in higher education in Nigeria; via the use of Student’s evaluation of the quality of aspects of their experiences and learning environment. Using the Student’s Course Experience Questionnaire (SCEQ) which was developed according to Ramsden, (1991), the questionnaires were administered to 3,400 undergraduate students from 17 universities selected from the six geo-political zones of Nigeria; representing the federal, state and private universities in Nigeria. 2,221 usable questionnaires (response rate of 6.5%) were returned and analyzed and results revealed a structure and characteristics that was consistent with those of Ramsden (1991) and Wilson et.al (1997). Significant variations in student’s evaluation of the quality of aspects of their courses and learning environments were found across university types, gender, course of study, level of stu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28226
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28226
ND
28226
Εναλλακτικός τίτλος
Quality evaluation of teaching and learning in higher education in Nigeria
Συγγραφέας
Andrew, Nifarta Peingurta of Andrew
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Κατσής Αθανάσιος
Τσατσαρώνη Άννα
Κλάδης Διονύσιος
Δημόπουλος Κωνσταντίνος
Χατζηνικήτα Βασιλεία
Υφαντή Αμαλία
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αξιολόγηση ποιότητας; Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Εμπειρία του μαθήματος; Στρατηγική μάθησης; Βασικές δεξιότητες; Ικανοποίηση από το μάθημα; Τύπος πανεπιστημίου; Ωριμότητα πανεπιστημιακού ιδρύματος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
304 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)