Η αξιολόγηση ως παράγοντας βελτίωσης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου: διεθνείς τάσεις, εθνικές πολιτικές και σχολική πράξη

Περίληψη

Η εργασία αυτή επιδιώκει να εξετάσει την απουσία εκπαιδευτικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στα πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια σχολεία στην Ελλάδα, επικεντρωνόμενη στην εικοσιπενταετία 1982-2007. Επιλέγεται μια ποιοτική/βιβλιογραφική και συγκριτική έρευνα ασχολούμενη στο μεγαλύτερο μέρος της με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Η συγκριτική λογική της έρευνας εκφράζεται με την εξέταση των εξελίξεων πολιτικών αξιολόγησης σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και την παρακολούθηση της διαμόρφωσης των διεθνών τάσεων επί του θέματος όπως αυτές επηρεάστηκαν από την πολιτική μεγάλων διεθνών οργανισμών (ΟΟΣΑ, UNESCO, Ευρωπαϊκή Ένωση). Στα αποτελέσματα/συμπεράσματα της έρευνας, ως λόγοι για την υπάρχουσα κατάσταση στην ελληνική εκπαίδευση θεωρήθηκαν: α) Η δυσπιστία προς το κράτος-αξιολογητή εκδηλούμενη κυρίως από τις συνδικαλιστικές ομοσπονδίες, β) Θέματα κουλτούρας ή απουσία κουλτούρας διαπραγμάτευσης, η «κουλτούρα του αδικημένου» και η «αποφυγή αβεβαιότητας».

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (3.39 MB)  (Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)