Περίληψη
Στο διεθνές συγκείμενο ο όρος Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου αφορά στη συστηματική διαδικασία ελέγχου του βαθμού στον οποίο επιτυγχάνονται οι εκπαιδευτικοί στόχοι που απορρέουν τόσο από το ιδεώδες της Αγωγής, όσο και από τις ανάγκες ένταξης των εκπαιδευομένων στο εκάστοτε κοινωνικοπολιτισμικό και εκπαιδευτικό πλαίσιο. Η αυτοαξιολόγηση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας του σχολείου, αντανακλά τις ιδιαιτερότητές του και την κουλτούρα που αναπτύσσει, θέτοντας ως στόχο τόσο τη διερεύνηση τρόπων βελτίωσης της ίδιας της σχολικής μονάδας, όσο και την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης.Στο διεθνές συγκείμενο η Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι μια κοινή, συχνά υποχρεωτική πρακτική στα σχολεία. Τα παραδοσιακά προγράμματα και οι πρακτικές της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ωστόσο, βασίζονται σε περιορισμένες ή αντικρουόμενες αντιλήψεις για τη διδασκαλία και, συχνά, χαρακτηρίζονται από ασάφεια, έλλειψη υποστήριξης και ανεπαρκή ανατροφοδότηση. Για τους προαναφερθέντες λόγου ...
Στο διεθνές συγκείμενο ο όρος Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου αφορά στη συστηματική διαδικασία ελέγχου του βαθμού στον οποίο επιτυγχάνονται οι εκπαιδευτικοί στόχοι που απορρέουν τόσο από το ιδεώδες της Αγωγής, όσο και από τις ανάγκες ένταξης των εκπαιδευομένων στο εκάστοτε κοινωνικοπολιτισμικό και εκπαιδευτικό πλαίσιο. Η αυτοαξιολόγηση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας του σχολείου, αντανακλά τις ιδιαιτερότητές του και την κουλτούρα που αναπτύσσει, θέτοντας ως στόχο τόσο τη διερεύνηση τρόπων βελτίωσης της ίδιας της σχολικής μονάδας, όσο και την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης.Στο διεθνές συγκείμενο η Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι μια κοινή, συχνά υποχρεωτική πρακτική στα σχολεία. Τα παραδοσιακά προγράμματα και οι πρακτικές της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ωστόσο, βασίζονται σε περιορισμένες ή αντικρουόμενες αντιλήψεις για τη διδασκαλία και, συχνά, χαρακτηρίζονται από ασάφεια, έλλειψη υποστήριξης και ανεπαρκή ανατροφοδότηση. Για τους προαναφερθέντες λόγους είναι απαραίτητη η δημιουργία μιας αξιόπιστης και έγκυρης δεξαμενής απόψεων, σκέψεων και ιδεών προερχόμενη από τους εμπειρογνώμονες του χώρου για τη μελλοντική εξέλιξη του θεσμού της Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης στην Ελλάδα, η δημιουργία προγνώσεων για πιθανές μελλοντικές εξελίξεις και αλλαγές που μπορεί να επισυμβούν μέχρι το 2025. Τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν ότι η τεχνική Delphi αποτελεί μια αποτελεσματική μεθοδολογική διαδικασία και τεχνική, η οποία ευνοεί τη δημιουργία μιας δεξαμενής προγνώσεων με μεγάλο βαθμό συναίνεσης από τους πλέον αρμόδιους του χώρου. Επιπρόσθετα, αναδεικνύονται και ερμηνεύονται οι Σχολικοί, Οικονομικοί, Κοινωνικο-πολιτικοί παράγοντες και οι Παράγοντες του Εκπαιδευτικού Συστήματος, καθώς επίσης και οι προβλέψεις των ειδικών για τις Μεθόδους, τα Κριτήρια, τους Στόχους, τους Φορείς και τις Αρχές Αξιολόγησης που είναι πιθανόν να ενυπάρχουν σε ένα αξιόπιστο σύστημα αξιολόγησης στο μέλλον. Η επιλογή των ατόμων που στην παρούσα έρευνα αποτέλεσαν την ομάδα των ειδικών είχε ως υπόβαθρο τη δειγματοληψία σκοπιμότητας και στηρίχτηκε στις χαρακτηριστικές περιπτώσεις του υπό μελέτη πληθυσμού, οι οποίες είχαν εμπειρογνωμοσύνη και πραγματογνωμοσύνη, σχετικό υπόβαθρο με το θέμα-στόχο, ήταν σε θέση να συμβάλουν με χρήσιμες πληροφορίες στην έρευνα και είχαν εκφρασμένη επιθυμία να αναθεωρήσουν τις αρχικές ή τις προηγούμενες αποφάσεις τους με σκοπό την επίτευξη της μέγιστης δυνατής συναίνεσης. Προκύπτει από τα ερευνητικά αποτελέσματα, με μεγάλο βαθμό συναίνεσης μεταξύ των ειδικών, ότι οποιαδήποτε μορφή Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης εφαρμοστεί στο άμεσο ή στο απώτερο μέλλον στην Ελλάδα, θα πρέπει να στοχεύει στη σύζευξη Εσωτερικής–Εξωτερικής Αξιολόγησης, δεδομένου ότι οι δύο μορφές αξιολογήσεις αλληλοσυμπληρώνονται, ενισχύοντας έτσι την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων τους, να αξιολογεί όλα συνολικά τα υποσυστήματα του εκπαιδευτικού συστήματος ταυτόχρονα και με αξιόπιστο, επιστημονικό τρόπο, έχοντας ως βασική αρχή την ανατροφοδοτική προσέγγιση στην αξιολόγηση, με στόχο τη διαρκή επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, καθώς και την ποιοτική αναβάθμιση όλων των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The term evaluation of educational work is the systematic process of checking the extent to which educational objectives are achieved under both the ideal of education and the integration needs of learners in a specific sociocultural and educational context. Self-evaluation is an integral part of everyday life of the school, reflecting the peculiarities and culture developed, targeting in exploring ways to improve school itself and upgrading the quality of education. Teacher Evaluation is a common, often a mandatory practice in schools. Traditional programs and teacher evaluation practices, however, are based on limited or conflicting perceptions about teaching and are often characterized by uncertainty, lack of support and inadequate feedback. For the above mentioned reasons it is necessary to create a credible and reliable tank of views, thoughts and ideas coming from the experts in the field for the future development of Educational Evaluation as well as to create forecasts about po ...
The term evaluation of educational work is the systematic process of checking the extent to which educational objectives are achieved under both the ideal of education and the integration needs of learners in a specific sociocultural and educational context. Self-evaluation is an integral part of everyday life of the school, reflecting the peculiarities and culture developed, targeting in exploring ways to improve school itself and upgrading the quality of education. Teacher Evaluation is a common, often a mandatory practice in schools. Traditional programs and teacher evaluation practices, however, are based on limited or conflicting perceptions about teaching and are often characterized by uncertainty, lack of support and inadequate feedback. For the above mentioned reasons it is necessary to create a credible and reliable tank of views, thoughts and ideas coming from the experts in the field for the future development of Educational Evaluation as well as to create forecasts about possible future developments and changes that may occur by 2025.The research findings indicate that the Delphi technique is an effective technical and methodological process, which favors the creation of a forecasting tank with a large degree of consensus from the most relevant people in the field. Additionally, School, Economic, Socio-political and Education system factors are highlighted and interpreted, as well as, the forecasts of experts about the Methods, Criteria, Objectives, bodies and Evaluation Principles that are likely to be present in a reliable evaluation system in the future.The selection of individuals in this study as the group of experts, was based on purpose sampling and was based on the typical cases of the studied population, who had expertness and expertise, relevant background on the subject, were able to contribute with useful information in the survey and expressed a desire to revise their initial or previous decisions in order to reach the maximum possible consensus.It is concluded from the research results, with a large degree of consensus among experts, that any form of Educational Evaluation implemented in the immediate or distant future in Greece should aim at the Internal-External Evaluation coupling, since those two types of evaluation are complementary to each other, thus enhancing the validity of their results, to evaluate all subsystems of the educational system at the same time and in a reliable, scientific way, having as a basic principle the feedback approach to educational evaluation aiming at the continuous scientific and professional development of teachers as well as the qualitative upgrading of all participants in the educational process .
περισσότερα