Ζητήματα διγλωσσίας σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας: κοινωνικές και εκπαιδευτικές διαστάσεις

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή διερευνά τις γλωσσικές αντιλήψεις και πρακτικές παιδιών Αλβανικής καταγωγής, των εκπαιδευτικών και των γονέων τους μέσα από ένα δείγμα 19 μαθητών/τριών που φοιτούν στις τρεις πρώτες τάξεις του δημοτικού και στο νηπιαγωγείο. Απώτερος σκοπός της εθνογραφικής μελέτης είναι η ανίχνευση των γλωσσικών ιδεολογιών, στο πλαίσιο των οποίων τα παιδιά αντιλαμβάνονται και διαχειρίζονται τη διγλωσσία τους, μέσα από την εξέταση του λόγου των ίδιων των μαθητών/τριών, των εκπαιδευτικών και των γονέων τους γύρω από τη διγλωσσία. Η εργασία μελετά τα ερευνητικά της ερωτήματα μέσα από τις τρεις οπτικές – των παιδιών, των εκπαιδευτικών και των γονέων τους- με τελική εστίαση στην οπτική των δίγλωσσων παιδιών, έτσι όπως διαμορφώνεται υπό την επίδραση του οικογενειακού και σχολικού πλαισίου. Για τη διερεύνηση των ερευνητικών στόχων ακολουθήθηκε η εθνογραφική μέθοδος συλλογής δεδομένων, η ημι-δομημένη συνέντευξη με τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς τους και οι άτυπες ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present dissertation aims at investigating the language views and practices of children of Albanian immigrant background as well as their teachers’ and parents’ through a sample of 19 students who attend primary school and kindergarten. The overarching aim of the ethnographic study is the investigation of the language ideologies, in the context of which children perceive and enact their bilingualism through the analysis of their own, their parents’ and their teachers’ discourse on bilingualism. The research examines its questions through the investigation of the three perspectives –the children’s, their parents’ and teachers’- with an ultimate focus on the bilingual children’s perspectives, as they are shaped under the influence of the home and school context. Selecting a qualitative interpretive methodology to study the research questions, we used the ethnographic methods of participant observation within the school context, informal interviews with the participants in the field a ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28882
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28882
ND
28882
Εναλλακτικός τίτλος
Issues of bilingualism in pre-school and early primary school children: social and educational dimensions
Συγγραφέας
Γκαϊνταρτζή, Αναστασία του Ιωάννης
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσοκαλίδου Πετρούλα
Κοιλιάρη Αγγελική
Χατζησαββίδης Σωφρόνης
Ανδρουλάκης Γεώργιος
Χατζηδάκη Ασπασία
Μητακίδου Χριστοδούλα
Τσιούμης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Διγλωσσία; Γλωσσική ιδεολογία; Εκπαίδευση; Γλωσσική χρήση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
477 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)