Αιτίες απείθαρχης συμπεριφοράς και πρακτικές διαχείρισης αυτής στις τάξεις εκμάθησης αγγλικών ως ξένης γλώσσας σε ελληνικά δημόσια δημοτικά σχολεία: μία μελέτη πολλαπλών περιπτώσεων
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This thesis investigates the indiscipline of young EFL learners at the age of nine and ten in Greek state school classrooms. It takes into account the importance of positive self-regulated behaviour for children‟s development and recognises the effect that this behaviour can have on EFL learning.
Although learner misbehaviour at primary schools has been an area of concern, the studies mainly considered the educators‟ views about the problem and employed quantitative methods. In the realm of TEFL, indiscipline has attracted scant attention, while investigations on this seem to be non-existent.
The research comprised a multi-case study. It focused on the causes that bring about learner misbehaviour and the ways in which EFL teachers face them. For this purpose, the importance of the learners‟ and their teachers‟ perceptions and experiences was acknowledged.
Deep interviewing was utilised as the main research method. Five secondary instruments were also used, i.e. the questionnaire, th ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (3.72 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.