Η συναισθηματική νοημοσύνη σε σχέση με το κλίμα της τάξης και τη σχολική επίδοση των παιδιών

Περίληψη

Η συναισθηματική νοημοσύνη ως χαρακτηριστικό γνώρισμα της προσωπικότητας αναφέρεταιστις προδιαθέσεις της συμπεριφοράς και στις προσωπικές εκτιμήσεις του ατόμου για τις ικανότητέςτου. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετηθεί η συναισθηματική νοημοσύνη ωςχαρακτηριστικό γνώρισμα των παιδιών προεφηβικής ηλικίας, που φοιτούν στις δύο τελευταίες τάξειςτου Δημοτικού Σχολείου. Αναλυτικότερα, διερευνάται πώς δύο διαστάσεις της ζωής των παιδιών στοσχολείο – η σχολική επίδοση (γνωστική διάσταση) και το κλίμα της τάξης (συναισθηματική διάσταση)– σχετίζονται με τη συναισθηματική νοημοσύνη ως χαρακτηριστικό γνώρισμα των παιδιών. Στηνέρευνα συμμετείχαν 499 μαθητές (276 κορίτσια και 223 αγόρια) που προέρχονταν από 17 δημόσιαΔημοτικά σχολεία της ευρύτερης περιοχής του κέντρου των Αθηνών, εκ των οποίων οι 224 φοιτούσανστην Ε΄ Δημοτικού και οι 275 στην Στ΄ Δημοτικού. Οι μαθητές συμπλήρωσαν (α) το Ερωτηματολόγιοτης Συναισθηματικής Νοημοσύνης ως Χαρακτηριστικού Γνωρίσματος για Παιδιά-Σύντομη Έκδοση, π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Trait emotional intelligence is a constellation of emotion-related self-perceptions and dispositionscomprising the affective aspects of personality. The present study aimed at investigating trait emotionalintelligence of school-age children (preadolescents). Specifically, the relation between trait emotionalintelligence and two dimensions of children’s lives at school – academic achievement (cognitivedimension) and classroom climate (emotional dimension) – was examined. Participants were 449 fifthandsixth-grade students from 17 randomly selected public primary schools in Athens, the capital ofGreece (276 girls and 223 boys; 224 fifth graders and 275 sixth graders). Students completed the Greekadaptations of (a) Trait Emotional Intelligence–Child Short Form (http://www.psychometriclab.com),and (b) Classroom Life Measure (Johnson & Johnson, 1983. Johnson, Johnson, Buckman, & Richards,1985). Teachers assessed children’s academic achievement in the subjects of Mathematics, Languageand Hist ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39119
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39119
ND
39119
Εναλλακτικός τίτλος
Children’s emotional intelligence in relation to classroom climate and academic achievement
Συγγραφέας
Αλεξανδράτου, Βαρβάρα (Πατρώνυμο: Φίλιππος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Γαλανάκη Ευαγγελία
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Δράκος Γεώργιος
Βρεττός Ιωάννης
Φασούλης Κωνσταντίνος
Μπαμπαλής Θωμάς
Σκούρα Λαμπρινή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συναισθηματική νοημοσύνη ως χαρακτηριστικό γνώρισμα; Κλίμα της τάξης; Σχολική επίδοση; Σχολική ηλικία; Σχολικό κλίμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
χι, 269, πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)