Διαχείριση σχολικής τάξης: διερεύνηση των συνθηκών που είναι δυνατόν να επηρεάσουν τις εκτελεστικές λειτουργίες των παιδιών σχολικής ηλικίας

Περίληψη

Η διαχείριση σχολικής τάξης αναφέρεται στον τρόπο διευθέτησης από το δάσκαλο των ποικίλων και πολύπλοκων σχέσεων και καταστάσεων, που δημιουργούνται κατά την εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το είδος και η ένταση των σχέσεων και των καταστάσεων που βιώνονται από τα μέλη της σχολικής τάξης πιθανόν διαμορφώνουν το συναισθηματικό της κλίμα. Καθώς, τα συναισθήματα και οι εκτελεστικές λειτουργίες συνδέονται με την ακαδημαϊκή επίδοση, η παρούσα διατριβή διερευνά πώς οι συναισθηματικές καταστάσεις που δημιουργούνται στη σχολική τάξη από την αλληλεπίδραση δασκάλου - μαθητή επιδρούν στις εκτελεστικές λειτουργίες του μαθητή.Το πειραματικό σχέδιο της παρούσας έρευνας περιλαμβάνει τέσσερις πειραματικές συνθήκες. Οι συνθήκες αυτές ελέγχουν εάν τα συναισθήματα, τα οποία βιώνουν οι μαθητές από διάφορες ενέργειες του δασκάλου, επιδρούν στις εκτελεστικές λειτουργίες των μαθητών και ιδιαίτερα στον ανασταλτικό τους έλεγχο. Σε κάθε πειραματική συνθήκη συμμετείχαν 90 μαθητές από τρεις ηλικιακές ομάδ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The classroom management refers to the way the teacher arranges the various and complex relationships and situations that occur during the educational process. The type and the intensity of relationships and situations, experienced by students in a classroom shape the classrooms’ emotional climate. As emotions and executive functions are related to academic performance, this doctoral thesis investigates how the emotional situations, experiences in the classroom as a result of the student-teacher interaction, influence the executive functions of students. The experimental design of this research included four experimental conditions. These conditions test whether the emotions students experience as a result of the teacher’s actions during the class management, impact on students’ executive functions, and especially in their inhibitory control measured with anti-saccade task. Ninety students of three age groups, 8-, 10- and 12-years-old participated in each experimental condition. Result ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/34934
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34934
ND
34934
Εναλλακτικός τίτλος
Classroom management: investigation of teachers' management that affect executive functions in childhood
Συγγραφέας
Τρικκαλιώτης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Πνευματικός Δημήτριος
Πλατσίδου Μαρία
Μακρής Νικόλαος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Παπαδοπούλου Βασιλική
Θωίδης Ιωάννης
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Διαχείριση σχολικής τάξης; Συναισθήματα; Ανασταλτικός έλεγχος; Σχολική ηλικία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
257 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)