Η χρήση των αγγλικών τροπικών ρημάτων από τους μαθητές της αγγλικής γλώσσας στα ελληνικά δημόσια σχολεία

Περίληψη

Τα πιο σημαντικά γλωσσικά μέσα που χρησιμοποιεί η Αγγλική γλώσσα για να δηλώσει τροπικότητα είναι τα ακόλουθα (Stephany, 1997:375): 1. Τα τροπικά ρήματα must, should, have to, will, would, can, may, might, κ.α. 2. Τροπικές εγκλίσεις όπως η προστακτική, η υποτακτική, η ευκτική, καθώς και οι υποθετικοί λόγοι. 3. Τα τροπικά επιρρήματα possibly, perhaps, maybe, probably, κ.α. Βασικός στόχος της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη της κατηγορίας των τροπικών ρημάτων. Το γεγονός ότι αυτά τα ρήματα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας στη δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα καθιστά το ρόλο τους θεμελιακό στην ξενόγλωσση τάξη. Η παρούσα διατριβή ερευνά τη διαγλωσσική προσέγγιση της χρήσης των Αγγλικών τροπικών ρημάτων που διδάσκονται στα δημόσια σχολεία στην Ελλάδα, εντός του θεωρητικού πλαισίου της γνωστικής γλωσσολογικής ανάλυσης. Η ιδέα για αυτή την έρευνα γεννήθηκε με αφορμή τον εντοπισμό διαφόρων εσφαλμένων συσχετισμών μεταξύ των τροπικών ρημάτων και των σημασιών τους α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The most important formal devices found in the English language for expressing modality (Stephany, 1997:375) are: 1) modal verbs e.g. must, should, will, would, can, could, may, might, etc. 2) modal inflections or moods, e.g. imperative, subjunctive, optative, conditional, and 3) modal adverbs, e.g. possibly, perhaps, maybe, probably, etc. The main concern of this study is the modal verbs’category, since this group of modal carriers by being most systematically studied at schools, plays a significant role in the Greek EFL classroom. In this light, the aim of the present study is a cross-pragmalinguistic comparison of the English modal verbs used by EFL learners in the Greek State Schools, within a Cognitive Linguistics framework. This interdisciplinary approach is what basically constitutes the novelty in the present study. The idea for this research emerged after several observations of mismatches, i.e. wrong form-meaning connections - FMCs - between certain modal verbs and their mean ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21290
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21290
ND
21290
Εναλλακτικός τίτλος
The use of english modal verbs by EFL learners in greek state schools
Συγγραφέας
Μανίκα, Ευαγγελία του Λεωνίδας
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παπακωνσταντίνου Αναστασία
Σιδηροπούλου Μαρία
Χάϊδας Σπύρος
Δενδρινού Βασιλική
Παπαευθυμίου-Λύτρα Σοφία
Αποστόλου-Πανάρα Αθηνά
Υφαντίδου Έλλη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Τροπικά ρήματα; Τροπικότητα; Γνωστική γλωσσολογία; Θεωρία πρωτοτύπων; Ένταση δύναμης; Δεοντικότητα; Επιστημονικότητα; Αντιπαραβολική ανάλυση; Πραγματολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
517 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)