Περίληψη
Η παρούσα έρευνα έχει σκοπό να εξερευνήσει μοτίβα αναφερόμενης χρήσης γλωσσικών στρατηγικών μάθησης από ελληνόφωνες μαθητές της αγγλικής γλώσσας στην 6η τάξη Δημοτικού Σχολείου σε σχέση με το επίπεδο γλωσσομάθειάς τους, τα κίνητρά τους για την εκμάθηση της αγγλικής και το φύλο τους. Η κύρια ερευνητική υπόθεση προτείνει ότι και οι τρεις μεταβλητές ασκούν επιρροή στη χρήση στρατηγικών από αυτούς τους μαθητές. Στόχος είναι η επισήμανση των στρατηγικών εκείνων οι οποίες διαφοροποιούν τους μαθητές υψηλότερου επιπέδου γλωσσομάθειας από αυτούς με χαμηλότερο επίπεδο καθώς και η αξιοποίηση αυτής της γνώσης για εμπλουτισμό των στρατηγικών οδών των μαθητών και επαύξηση της επίτευξής τους στη γλώσσα-στόχο. Υιοθετήθηκε και ποσοτική και ποιοτική προσέγγιση με συνολικό δείγμα 763 συμμετεχόντων σε είκοσι επτά Δημοτικά Σχολεία στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Τα ερευνητικά εργαλεία ήταν ένα ερωτηματολόγιο στρατηγικών προσαρμοσμένο από τον «Κατάλογο Στρατηγικών για Εκμάθηση Γλώσσας» (“Strategy Inventory for ...
Η παρούσα έρευνα έχει σκοπό να εξερευνήσει μοτίβα αναφερόμενης χρήσης γλωσσικών στρατηγικών μάθησης από ελληνόφωνες μαθητές της αγγλικής γλώσσας στην 6η τάξη Δημοτικού Σχολείου σε σχέση με το επίπεδο γλωσσομάθειάς τους, τα κίνητρά τους για την εκμάθηση της αγγλικής και το φύλο τους. Η κύρια ερευνητική υπόθεση προτείνει ότι και οι τρεις μεταβλητές ασκούν επιρροή στη χρήση στρατηγικών από αυτούς τους μαθητές. Στόχος είναι η επισήμανση των στρατηγικών εκείνων οι οποίες διαφοροποιούν τους μαθητές υψηλότερου επιπέδου γλωσσομάθειας από αυτούς με χαμηλότερο επίπεδο καθώς και η αξιοποίηση αυτής της γνώσης για εμπλουτισμό των στρατηγικών οδών των μαθητών και επαύξηση της επίτευξής τους στη γλώσσα-στόχο. Υιοθετήθηκε και ποσοτική και ποιοτική προσέγγιση με συνολικό δείγμα 763 συμμετεχόντων σε είκοσι επτά Δημοτικά Σχολεία στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Τα ερευνητικά εργαλεία ήταν ένα ερωτηματολόγιο στρατηγικών προσαρμοσμένο από τον «Κατάλογο Στρατηγικών για Εκμάθηση Γλώσσας» (“Strategy Inventory for Language Learning”: SILL) της Oxford (1990) ώστε να ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες των νεαρών μαθητών, ένα συνοδευτικό ερωτηματολόγιο όπου έγινε καταγραφή των κινήτρων για την εκμάθηση της αγγλικής με βάση το κοινωνικo-εκπαιδευτικό μοντέλο του Gardner (2001), και το «Τεστ Γρήγορης Κατάταξης» (“Quick Placement Test”: QPT: UCLES 2001) για έγκυρη μέτρηση της γλωσσομάθειας. Πιλοτική δοκιμασία προγενέστερη της έρευνας οδήγησαν στην τελική μορφοποίηση του ερωτηματολογίου στρατηγικών. Όλα τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν την κύρια υπόθεση της έρευνας. Πιο συγκεκριμένα, το επίπεδο γλωσσομάθειας επηρέασε περίπου τις μισές στρατηγικές στο προσαρμοσμένο ερωτηματολόγιο ενώ τα κίνητρα για την εκμάθηση της αγγλικής είχαν σημαντικότατη επίδραση στα τρία τέταρτα των στρατηγικών. Τα κορίτσια υπερέβησαν των αγοριών στην αναφερόμενη χρήση των γνωστικών, μεταγνωστικών, συναισθηματικών και κοινωνικών στρατηγικών επιδεικνύοντας πρώιμη βιολογική, συναισθηματική και κοινωνική ωριμότητα καθώς και υψηλότερα κίνητρα. Η ανάλυση των σύντομων και εκτενών συνεντεύξεων ενίσχυσαν τα ποσοτικά αποτελέσματα και οδήγησαν στο πορτρέτο του «πολύ πετυχημένου μαθητή», επιπέδου γλωσσομάθειας Β1 (Συμβούλιο της Ευρώπης: Council of Europe 2011), το οποίο θεωρείται ως εξαιρετικό και διακρίνει το μαθητή αυτό από τα χαμηλότερα επίπεδα. Τέλος, γίνονται σημαντικές παιδαγωγικές συστάσεις για την τάξη της αγγλικής γλώσσας προς την κατεύθυνση συγκεκριμένης παρέμβασης για εκπαίδευση στις στρατηγικές, και δίνονται οδηγίες για μελλοντική έρευνα.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present study seeks to explore patterns of reported language learning strategy use by EFL Greek-speaking 6th-graders in elementary school in relation to their language proficiency level, motivation to learn English, and gender. The main research hypothesis posits that all the three variables exert influence on the strategy deployment of those learners. The aim is to pinpoint those strategies which differentiate higher- from lower-proficiency students and utilize that knowledge in order to enrich learners’ strategic ways and enhance their achievement in the target language. Both a quantitative and a qualitative approach were adopted with an entire sample of 763 participants in twenty-seven elementary schools in the city of Thessaloniki. The elicitation tools used were a strategy questionnaire adapted from Oxford’s (1990) Strategy Inventory for Language Learning (SILL) so that it could best be suited for the needs of the young learners, a background questionnaire where motivation to ...
The present study seeks to explore patterns of reported language learning strategy use by EFL Greek-speaking 6th-graders in elementary school in relation to their language proficiency level, motivation to learn English, and gender. The main research hypothesis posits that all the three variables exert influence on the strategy deployment of those learners. The aim is to pinpoint those strategies which differentiate higher- from lower-proficiency students and utilize that knowledge in order to enrich learners’ strategic ways and enhance their achievement in the target language. Both a quantitative and a qualitative approach were adopted with an entire sample of 763 participants in twenty-seven elementary schools in the city of Thessaloniki. The elicitation tools used were a strategy questionnaire adapted from Oxford’s (1990) Strategy Inventory for Language Learning (SILL) so that it could best be suited for the needs of the young learners, a background questionnaire where motivation to learn English was recorded on the basis of Gardner’s (2001) socio-educational model, and the Quick Placement Test (UCLES 2001) for a valid measurement of proficiency. Pilot testing prior to the study led to the final formulation of the strategy questionnaire. All the results confirmed the main hypothesis of the study. More specifically, proficiency level influenced about half of the strategy items on the adapted SILL while motivation to learn English had an overwhelming impact on three quarters of the strategy items. Females exceeded males in the reported use of cognitive, metacognitive, affective, and social strategies exhibiting earlier biological, affective, and social maturity as well as higher motivation. Analysis of the short and long interviews corroborated the quantitative results and led to the portrayal of the “very successful learner”, whose lower intermediate level is regarded as exceptional, distinguishing him/her from the lower levels. Finally, important pedagogical recommendations are made for the English classroom towards particular strategy training intervention, and directions for future research are rendered.
περισσότερα