Η χρήση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στoν πρώτο κύκλο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: η αγγλοσαξωνική και η ελληνική εμπειρία

Περίληψη

Η παρούσα εργασία ερευνά, καταγράφει και σχολιάζει τη χρήση των ΤΠΕ για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας στον πρώτο κύκλο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα σχολεία της Αγγλίας, των Η.Π.Α και της Ελλάδας. Η χρήση των ΤΠΕ για τη διδασκαλία του μαθήματος ελέγχεται στα εκπαιδευτικά σενάρια, τα οποία βρίσκονται αναρτημένα σε αγγλόφωνους και ελληνόφωνους εκπαιδευτικούς κόμβους. Εκεί αποτυπώνεται ο τρόπος, με τον οποίο οι τρεις εκπαιδευτικές κοινότητες χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας, αλλά και το επιστημονικό, παιδαγωγικό και τεχνολογικό πλαίσιο αυτής της χρήσης. Οι αγγλόφωνοι και ελληνόφωνοι εκπαιδευτικοί κόμβοι προσπελάστηκαν σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα: από το Νοέμβριο του 2005 ως το Νοέμβριο του 2006. Στο διάστημα αυτό πραγματοποιήθηκαν έξι διαδικτυακές επισκέψεις, μία ανά δίμηνο. Στη συνέχεια καταγράφηκαν, ταξινομήθηκαν σε Πίνακες και αξιολογήθηκαν τα Στοιχεία Ταυτότητας, το Επιστημονικό και Παιδαγωγικό Περιεχόμενο και τα Τεχνικά Χαρακτηριστικά των αγγλόφωνων κ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This paper aims to research into, describe and comment upon the use of ICTs in literature classes of lower secondary schools of England, Greece and the US on the basis of lesson plans of English and Greek language education portals. These portals are indicative of the way in which the respective teaching communities use ICTs in literature classes, as well as of the scientific, pedagogical and technological context of ICT use. English and Greek language education portals were accessed once every two months starting from November 2005 until November 2006 in the context of six visits which were subsequently sorted into Tables. The profile, scientific and pedagogical content and technical characteristics of the English and Greek language education portals were evaluated on the basis of detailed evaluation sheets. G.Z.F. Bereday’s comparison method was used in the process of setting the Tables, on the grounds that it provides a most systematic organisational setup for the objectives of this ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23982
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23982
ND
23982
Εναλλακτικός τίτλος
Information and communication technologies used in teaching literature in lower secondary education: The Anglo-Saxon and Greek experience
Συγγραφέας
Νικολαΐδου, Σοφία του Ηλίας
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Σουλιώτης Δημήτριος
Καριώτογλου Πέτρος
Κασκάλης Θεόδωρος
Παπαγγελής Θεόδωρος
Ντίνας Κωνσταντίνος
Κουτσογιάννης Δημήτριος
Χοντολίδου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
ΤΠΕ; Λογοτεχνία; Διδασκαλία; Νέες τεχνολογίες; Τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών; Δημιουργική γραφή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
413 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)