Η δημιουργική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση: το Άξιον Εστί του Οδυσσέα Ελύτη

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή και πιλοτική διερεύνηση πραγματεύεται το συγκερασμό της λογοτεχνίας-ποίησης με τις νέες τεχνολογίες. Παρατηρώντας τη σημερινή σχολική πραγματικότητα η ερευνήτρια οριοθέτησε την προβληματική της. Έτσι η προσωπική γνώμη είναι πως στα πλαίσια μιας σύγχρονης και συνεχώς τεχνολογικά εξελισσόμενης παιδείας, ο συγκερασμός είναι αναγκαίος καθώς οι απαιτήσεις για εξοικείωση με την Υψηλή Τεχνολογία αυξάνουν και οι γνώσεις που οφείλει να κατέχει ο ευαισθητοποιημένος εκπαιδευτικός θεωρούνται από τους φορείς της εκπαίδευσης προαπαιτούμενες. Παράλληλα όμως είναι απαραίτητη στον άνθρωπο η δημιουργική φαντασία και η ευαισθητοποίηση στις ανθρώπινες αξίες που γέννησαν τον ουμανισμό. Επίσης μελετώντας η ερευνήτρια τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών-ΑΠΣ για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση-ΠΕ διαπίστωσε, πως η λογοτεχνία παραμένει μέρος του γλωσσικού μαθήματος με αποτέλεσμα η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας σταδιακά να εξασθενεί. Το παραπάνω συμβαίνει την ίδια χρονική περίοδο που οι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis and pilot investigation addresses the meshing of literature - poetry with new technologies. Observing the current school reality, the researcher delineated her thoughts. Personal opinion is that in the context of a modern and constantly evolving technological literacy, the reconciliation is necessary as the requirements for familiarity with high technology are increasing and the knowledge, the sensitive teacher is required to hold, considered by stakeholders of education a prerequisite. Simultaneously, it is essential for a human to possess creative imagination and awareness on human values, which gave birth to humanism. With emphasis in primary education, while studying the curriculum, the researcher found that the literature remains part of the language course, so the promotion of reading culture gradually wears off, at the same period as the Information and Communication Technologies-ICT in education is included in the curriculum of students of Primary education ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35644
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35644
ND
35644
Εναλλακτικός τίτλος
The creative use of new technologies for teaching literature in compulsory education: the poem Axion Esti by Odysseus Elytis
Συγγραφέας
Δασκαλάκη, Στυλιανή του Ιωάννης
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τζάνη Μαρία
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος
Ζαράνης Νικόλαος
Τριλιανός Αθανάσιος
Κατσίκη - Γκιβάλου Αναστασία
Ράπτης Αριστοτέλης
Βρεττός Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Άξιον Εστί; Νέες τεχνολογίες; Πολυμεσική εφαρμογή; Πιλοτική διερεύνηση; Μεθοδολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
426 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)