Η γλωσσική εκπαίδευση των Αλβανών μαθητών στην Ελλάδα: κυβερνητικές πολιτικές και οικογενειακές στρατηγικές

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας διδακτορικής διατριβής αποτελούν οι κυβερνητικές πολιτικές οι σχετικές με τη γλωσσική εκπαίδευση των Αλβανών μαθητών στην Ελλάδα καθώς και οι στρατηγικές γλωσσικής κοινωνικοποίησης που ακολουθούν οι Αλβανοί γονείς για τα παιδιά τους στο οικογενειακό περιβάλλον. Μεταξύ των δύο αυτών πόλων προκύπτουν πολλές μεταβλητές, που αποτέλεσαν και το αντικείμενο της έρευνας μας. Συγκεκριμένα, ερευνήθηκε ο τρόπος που προσλαμβάνουν και ερμηνεύουν τα θεσμικά πρόσωπα της εκπαίδευσης (διευθυντές, δάσκαλοι, περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης κ.λπ.) τις σχετικές με την εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών κυβερνητικές πολιτικές αλλά και το ζήτημα της διατήρησης της μητρικής γλώσσας των αλλοδαπών μαθητών. Εξετάστηκε, επίσης, το θέμα της διατήρησης της αλβανικής γλώσσας και, ιδιαίτερα, οι στρατηγικές και οι πρακτικές που ακολουθούν οι Αλβανοί γονείς σχετικά με τη διατήρησή της ή με την καλλιέργεια της ελληνικής γλώσσας στο οικογενειακό περιβάλλον σε ατομικό και σε συλλογικό επίπεδο. ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present PhD-thesis focuses mainly on the governmental policies towards (mother)-language education of Albanian pupils in Greece. The thesis further examines the various ways, used by Albanian parents, in order to achieve language socialization of their children in the family environment. Between these two main poles one may observe a number of variables, which became the object of this study as well. More precisely, we examine in which way institutional persons in the field of education (directors, teachers etc.) perceive the official policies pertaining to the education of foreign pupils as well as to the issue of maintenance of their mother-tongue. This thesis, further, examines the issue of maintenance of the Albanian language and, more specifically, the measures taken by Albanian parents, in order to maintain the use of their mother-tongue within the family environment and, simultaneously, to introduce Greek language into the same level, individually as well as collectively. Th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22558
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22558
ND
22558
Εναλλακτικός τίτλος
The language education of Albanian pupils in Greece: Governmental policies and parental strategies
Συγγραφέας
Μαλιγκούδη, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Φαίδων)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Θεωρίας και Κοινωνιολογίας της Παιδείας
Εξεταστική επιτροπή
Δαμανάκης Μιχάλης
Χατζηδάκη Ασπασία
Κοιλιάρη Αγγελική
Μάρκου Γεώργιος
Γκότοβος Αθανάσιος
Σκούρτου Ελένη
Γκόβαρης Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Διγλωσσία; Γλωσσική διατήρηση; Αλβανοί μαθητές; Γλωσσική κοινωνικοποίηση; Μεταναστευτικές οικογένειες; Τμήματα διδασκαλίας της αλβανικής γλώσσας; Εκπαιδευτική πολιτική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
272 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)