Η μειονοτική εκπαίδευση στη Δ. Θράκη: κοινωνικές και εκπαιδευτικές προκλήσεις και προοπτικές για την πρόσβαση στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση των τουρκόφωνων και των αθίγγανων

Περίληψη

Στόχος της διατριβής είναι η καταγραφή της κινητικότητας στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών των μειονοτικών σχολείων, αλλά και η σκιαγράφηση των προοπτικών και των προκλήσεων που δημιουργούνται με βάση τις σύγχρονες εξελίξεις στην εκπαίδευση, στην κοινωνία και στην Ευρωπαϊκή Ένωση γενικότερα. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε είναι η επιτόπια ποιοτική έρευνα, με τη διεξαγωγή συνεντεύξεων και τη συμμετοχική παρατήρηση. Μετά από μια σύντομη ιστορική αναφορά στη δημιουργία της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη, στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα και στις νομικές πτυχές της μειονοτικής εκπαίδευσης (διεθνές και εθνικό νομικό πλαίσιο), καταγράφονται οι εξελίξεις στο χώρο της μειονοτικής εκπαίδευσης και παρουσιάζονται στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των μαθητών κατά την τελευταία δεκαετία, γίνονται συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τους μειονοτικούς μαθητές και τους μαθητές Ρομά ξεχωριστά, καθώς θεωρούνται ως μια ευαίσθητη κοινω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Our thesis aims at presenting the numbers of minority students in secondary and university education, as well as at describing the perspectives and challenges created by modern standards in education, society and in the European Union. The methodology used is field qualitative research, with interviews and observation as participants of the everyday life of the subjects. After a quick historical look at the “birth” of Muslim minority in Thrace, the situation today and the legal aspects of minority education (international and national laws), we present the changes inside the minority education and the numerical evolution of students during the last decade, we make suggestions about the improvement of education for the minority students and the Roma students in particular, considering the last ones as a sensitive social group, with many particularities which impose the use of different methods of these used for the whole educative community. It is proved that the number of students in m ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/19884
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/19884
ND
19884
Εναλλακτικός τίτλος
Minority education in Western Thrace: social and educational challenges and perspectives for access to secondary education and universities of turkish speakers and Roma people
Συγγραφέας
Μήτσιου, Ηλιάνα (Πατρώνυμο: Κ.)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καραμπελιάς Γεράσιμος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Μουσουλμανική μειονότητα; Εκπαίδευση; Εκπαίδευση; Εκπαίδευση; Τουρκόφωνοι; Αθίγγανοι; Ελλάδα; Θράκη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
332 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)