Διαπολιτισμική καλλιτεχνική διδασκαλία στο Γυμνάσιο: οι στάσεις των φοιτητών και καθηγητών τέχνης

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική εργασία επιχειρεί τον συσχετισμό της διδασκαλίας της Τέχνης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με κοινωνικές συνθήκες και προβλήματα. Οι κοινωνικές συνθήκες ορίζονται ως πολυπολιτισμικές και το κοινωνικό πρόβλημα ως η αποδοχή της διαφορετικότητας των πολιτισμικών και εθνικών ταυτοτήτων. Το θεωρητικό μέρος της εργασίας αφορά την προσέγγιση της αναγκαιότητας της εκπαίδευσης στην τέχνη για τον σύγχρονο άνθρωπο, μέλος μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας και μέτοχο του οπτικού πολιτισμού. Ακόμα, γίνεται σύνδεση της διαπολιτισμικής διδασκαλίας με θεωρίες όπως η σύγχρονη φιλοσοφία του μεταμοντερνισμού και οι θεωρίες της Τέχνης. Οι αλλαγές που σημειώθηκαν τα τελευταία σαράντα χρόνια στους κοινωνικούς συσχετισμούς και η αναποτελεσματικότητα της αισιόδοξης στάσης της φιλοσοφίας του Διαφωτισμού ανέδειξαν κοινωνικά κινήματα όπου επηρέασαν τη διαμόρφωση απόψεων στην εκπαίδευση (π.χ. κινήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων κτλ.). Η διδασκαλία της Τέχνης επηρεάστηκε εύλογα από αυτές τις εξελίξεις ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis attempts to correlate the teaching of Art in secondary school with ambient social conditions and problems. The social conditions are determined to be multicultural, and the social problem is accepting the diversity of cultural and national identity. The theoretical part of the thesis deals with the necessity of art education for contemporary people, members of multicultural societies, and citizens of a visual culture. Multi-cultural teaching is connected to theories such as the contemporary philosophy of post-modernism and Art theories. The changes in the composition of society over the last forty years and the ineffectiveness of the optimism espoused by the Enlightenment brought to the fore social movements that influenced views on education (e.g. human rights movements etc.). Art education was justifiably influenced by these developments. Furthermore, there will be a discussion about the criticism of teaching practices that encourage the production of “school art”. Anothe ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18647
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18647
ND
18647
Εναλλακτικός τίτλος
Multicultural teaching of art in high school: the attitudes of the students of the School of Fine Arts and of secondary school art teachers
Συγγραφέας
Λέτσιου, Μαρία
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ). Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης
Εξεταστική επιτροπή
Σάλλα -Δοκουμετζίδη Αικατερίνη
Ιωαννίδης Αντρέας
Κουτσουβάνου Ευγενία
Λουϊζίδου Νίκη
Κακίση Λουίζα
Φουντοπούλου Μαρίζα
Ξαγοράρης Ζάφος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση, Διαπολιτισμική; Διδασκαλία της τέχνης; Διδακτικό περιεχόμενο; Μεταμοντέρνα θεωρία; Οπτικός πολιτισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
318 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)