Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και το μάθημα της μουσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: η κριτική διδασκαλία

Περίληψη

Τις τελευταίες δεκαετίες στον εκπαιδευτικό χώρο και στα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών υπογραμμίζεται ιδιαίτερα η σπουδαιότητα της καλλιέργειας δεξιοτήτων Κριτικής Σκέψης (Critical Thinking Skills) ως μέσο μάθησης, σε αντιδιαστολή με τη γνωσιοκεντρική προσέγγιση μάθησης, που είχε καθιερωθεί μέχρι σήμερα. Η καλλιέργεια των δεξιοτήτων αυτών απαιτεί συστηματικότητα, προκειμένου να είναι αποτελεσματική. Για το μάθημα της Μουσικής στο σχολείο, μια τέτοιου τύπου οπτική της μαθησιακής διαδικασίας προβάλλει ως επιτακτική ανάγκη. Καθότι το συγκεκριμένο μάθημα διδάσκεται στο Γυμνάσιο μία ώρα την εβδομάδα και στοχεύει όχι μόνο στην παροχή γνώσεων, αλλά κυρίως στη δημιουργία στάσεων και έξεων σε θέματα μουσικής και πολιτισμού καθώς και στην έκφραση συναισθημάτων μέσω των δημιουργικών εργασιών, η ανάπτυξη της Κριτικής Σκέψης στους μαθητές δίνει τα εφόδια για την περαιτέρω ενασχόλησή τους με τη μουσική. Το Πρόγραμμα της Κριτικής Διδασκαλίας (Teaching of Critical Thinking) του Η. Ματσαγγούρα, επιχ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

During the last decades in the Syllabus and within the educational field in general, the importance of developing critical thinking skills as a means of learning is greatly emphasized. This is in contrast to the knowledge-oriented way of learning implemented until today. The development of critical thinking skills should be systematic in order to be effective. Such skills seem important for music classes at schools. Music classes in Greece are taught in high schools once a week and aim not only at knowledge but mostly at creating stances and attitudes on music and culture. Moreover through the expression of personal feelings within creative projects, critical thinking development methodology arms pupils with skills and interest for further involvement with music. E. Matsagouras’s Programme on teaching pupils about Critical Thinking emphasizes on the development of critical thinking skills based on Vygotsky’s and Piaget’s theories of learning and development. Matsagouras’s Programme has ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27945
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27945
ND
27945
Εναλλακτικός τίτλος
The development of critical thinking and the music lesson in secondary education: Teaching for thinking
Συγγραφέας
Περακάκη, Ελισσάβετ (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Ψυχοπαίδη-Φράγκου Ολυμπία
Μαλλιάρας Νικόλαος
Χρυσοστόμου Σμαράγδα
Ζώτος Ίων
Λουτζάκη Ειρήνη
Ματσάγγουρας Ηλίας
Τσέτσος Μάρκος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κριτική σκέψη; Κριτική διδασκαλία; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Δημιουργική σκέψη; Μάθημα της μουσικής; Μουσική μάθηση; Διδασκαλία της μουσικής; Μεταγνώση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
398 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)