Έφηβοι με σοβαρά προβλήματα όρασης: έννοια του εαυτού, διαταραχές συμπεριφοράς και συναισθήματος και κοινωνική τους στήριξη

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αποσκοπεί στη διερεύνηση της έννοιας του εαυτού, των διαταραχών συμπεριφοράς και συναισθήματος των εφήβων με σοβαρά προβλήματα όρασης, καθώς και της κοινωνικής στήριξης που παρέχεται σε αυτούς, με τη μορφή της θετικής εκτίμησης, από τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τους συνομηλίκους. Κεντρικά ερωτήματα της διατριβής, που διαμορφώνουν και τις αντίστοιχες ερευνητικές υποθέσεις της, είναι αν η έννοια του εαυτού, οι πιθανές διαταραχές στη συμπεριφορά και στο συναίσθημα, όπως αυτές εκτιμώνται από τους εφήβους αυτής της ομάδας και από τους καθηγητές τους, αλλά και οι εκτιμήσεις των εφήβων αυτών σχετικά με την κοινωνική στήριξη από τους συγκεκριμένους «σημαντικούς άλλους» διαφέρουν από τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά των βλεπόντων συνομηλίκων τους. Τη διατριβή ενδιαφέρει επίσης η συγκριτική μελέτη των σχέσεων της κοινωνικής στήριξης από τις παραπάνω πηγές τόσο με την έννοια του εαυτού όσο και με τις διαταραχές συμπεριφοράς και συναισθήματος και στις δύο ομάδες εφήβων. Κατά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation investigates self-concept, behavioral and emotional disorders of adolescents with profound visual impairments as well as their social support, in the form of positive regard, from parents, teachers and peers. The dissertation is interested in examining whether self-concept, behavioral and emotional disorders, as assessed by adolescents with profound visual impairments and their teachers, as well as these adolescents’ perceptions of social support from the specific “significant others” differ from those of their sighted peers. The dissertation is also interested in the comparative examination of the relation between social support from the above mentioned sources and self-concept/ behavioral and emotional disorders in both groups of adolescents. Secondly, the dissertation examines the contribution of age, gender, degree of vision loss and age of visual impairment onset in the psychological variables under study for both adolescents with/ without profound visual impairm ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17572
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17572
ND
17572
Εναλλακτικός τίτλος
Adolescents with profound visual impairments: self - concept, behavioral and emotional disorders and their social support
Συγγραφέας
Αθανασόπουλος, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Στασινός Δημήτριος
Παπακωνσταντίνου Παναγιώτης
Ζώνιου-Σιδέρη Αθηνά
Γκότοβος Αθανάσιος
Παλαιολόγου Άντζυ
Παπαδιώτη-Αθανασίου Βασιλική
Καραγιαννοπούλου Ευαγγελία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Σοβαρά προβλήματα όρασης; Εφηβεία; Έννοια του εαυτού; Αυτοαντίληψη; Αυτοεκτίμηση; Διαταραχές συμπεριφοράς και συναισθήματος; Κοινωνική στήριξη; Ψυχοκοινωνική προσαρμογή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
367 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)