Οικογενειακοί-σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τα προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών δημοτικού σχολείου και η διαχείρισή τους στο πλαίσιο της οικογένειας και του σχολείου: το παράδειγμα μιας ημιαστικής περιοχής της Κρήτης

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση οικογενειακών και σχολικών παραγόντων που σχετίζονται με τα προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών δημοτικού σχολείου και των πρακτικών διαχείρισής τους στο πλαίσιο της οικογένειας και του σχολείου στην ημιαστική περιοχή του Γαζίου, του Νομού Ηρακλείου Κρήτης. Ειδικότερα, επρόκειτο για μια μελέτη περίπτωσης που βασίστηκε στη συλλογή εμπειρικών και ποιοτικών δεδομένων. Στο εμπειρικό της μέρος, πραγματοποιήθηκε συγκριτική έρευνα ανάμεσα σε 55 μαθητές με προβλήματα συμπεριφοράς (ερευνητική ομάδα) και σε 55 μαθητές χωρίς προβλήματα συμπεριφοράς (ομάδα ελέγχου), που ανήκαν στις τρεις τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου, με τη χορήγηση 7 συνολικά ερωτηματολογίων: 1) Ερωτηματολόγιο TRF για Εκπαιδευτικούς (32 Ερωτήσεις) Παιδιών Ηλικίας 6-18 ετών (Achenbach & Rescorla, 2003), 2) Εργαλείο Ψυχοκοινωνικής Προσαρμογής: Κλίμακα Αυτοαναφοράς για Μαθητές 10-12 ετών (Χατζηχρήστου, Πολυχρόνη, Μπεζεβέγκης, & Μυλωνάς, 2008), 3) Εργαλείο Ψυχοκοινωνικής Προσαρμογή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this study was to investigate family and school factors associated with behavior problems of elementary school students and management practices in the family and school context in the suburban area of Gazi Heraklion Crete. In particular, it was a case study based on the collection of empirical and qualitative data. In the empirical part, conducted a comparative research of 55 students with behavioral problems (research group) and 55 students without behavior problems (control group), belonging to the last three grades of primary school, by completing 7 total questionnaires: 1) TRF Questionnaire for Teachers (32 Questions) children aged 6 - 18 years (Achenbach & Rescorla, 2003), 2) Psychosocial Adjustment Tool: self-report scale for students 10-12 years old (Chatzichristou, Polychroni, Bezevegkis, & Mylonas, 2008), 3) Psychosocial Adjustment Tool: Teacher Scale for Children 7-12 years (Chatzichristou, Polychroni, Bezevegkis, & Mylonas, 2008), 4) PARQ/Parental Acceptance-Reje ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36679
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36679
ND
36679
Εναλλακτικός τίτλος
Family-school factors associated with behavioral problems of primary school students and their management within family and school context: the example of a suburban area of Crete
Συγγραφέας
Σμυρνάκη, Μαρία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κουρκούτας Ηλίας
Χατζηχρήστου Χρυσή
Μπασέτας Κωνσταντίνος
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Ναυρίδης Κλήμης
Κόκκινος Κωνσταντίνος
Μουζάκη Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών; Πλαίσιο οικογένειας και δημοτικού σχολείου; Κοινωνικοπολιτισμικά χαρακτηριστικά περιοχής μελέτης; Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη μαθητών; Στάση γονέων και δασκάλου; Λειτουργία οικογένειας και σχολικής τάξης; Πρακτικές διαχείρισης προβλημάτων συμπεριφοράς; Αποτελεσματικότητα γονεϊκών και εκπαιδευτικών πρακτικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
620 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)