Περίληψη
Η επιχειρηματικότητα αποτελεί ένα πεδίο το οποίο τα τελευταία χρόνια αναδει- κνύεται σε σημαντικό παράγοντα για την ενίσχυση της απασχόλησης και την καταπο- λέμηση της ανεργίας. Η έρευνα για τους λόγους που οδηγούν ορισμένα άτομα στην επιχειρηματικότητα είναι συνεχής και πολλοί είναι οι παράγοντες που συμβάλουν στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και ως τέτοιοι αναφέρονται τα προσωπικά χαρακτη- ριστικά του ατόμου και χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, αλλά και παράγοντες που σχετίζονται με το περιβάλλον. ?ημαντικό, όμως, τμήμα της διεθνούς βιβλιογραφίας αφορά στο στάδιο κατά το οποίο διαμορφώνονται οι προθέσεις των ατόμων για την επιχειρηματικότητα και τους παράγοντες που τις επηρεάζουν. Για το λόγο αυτό έχουν αναπτυχθεί θεωρητικά μοντέλα τα οποία επιχειρούν να ερμηνεύσουν τις προθέσεις ε- νός ατόμου για την υιοθέτηση μιας επιχειρηματικής συμπεριφοράς. ?τόχος της πα- ρούσας ερευνητικής προσπάθειας είναι η διερεύνηση της επίδρασης του γενικού εκ- παιδευτικού επιπέδου, του εκπαιδευτικο ...
Η επιχειρηματικότητα αποτελεί ένα πεδίο το οποίο τα τελευταία χρόνια αναδει- κνύεται σε σημαντικό παράγοντα για την ενίσχυση της απασχόλησης και την καταπο- λέμηση της ανεργίας. Η έρευνα για τους λόγους που οδηγούν ορισμένα άτομα στην επιχειρηματικότητα είναι συνεχής και πολλοί είναι οι παράγοντες που συμβάλουν στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και ως τέτοιοι αναφέρονται τα προσωπικά χαρακτη- ριστικά του ατόμου και χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, αλλά και παράγοντες που σχετίζονται με το περιβάλλον. ?ημαντικό, όμως, τμήμα της διεθνούς βιβλιογραφίας αφορά στο στάδιο κατά το οποίο διαμορφώνονται οι προθέσεις των ατόμων για την επιχειρηματικότητα και τους παράγοντες που τις επηρεάζουν. Για το λόγο αυτό έχουν αναπτυχθεί θεωρητικά μοντέλα τα οποία επιχειρούν να ερμηνεύσουν τις προθέσεις ε- νός ατόμου για την υιοθέτηση μιας επιχειρηματικής συμπεριφοράς. ?τόχος της πα- ρούσας ερευνητικής προσπάθειας είναι η διερεύνηση της επίδρασης του γενικού εκ- παιδευτικού επιπέδου, του εκπαιδευτικού επιπέδου στην επιχειρηματικότητα, και του φύ- λου στη διαμόρφωση των επιχειρηματικών προθέσεων των ατόμων. Η εμπειρική έρευνα εκπονήθηκε με τη χρήση ποσοτικής μεθόδου σε δείγμα 638 ανέργων, φοιτητών/τριων και εργαζομένων και τα ευρήματα αυτής επιβεβαιώνουν τη σχέση των επιχειρηματικών προθέσεων με τις κύριες προβλεπτικές μεταβλητές που είναι η αντιλαμβανόμενη επιθυμία του ατόμου για την ίδρυση μιας επιχείρησης, ο βαθμός κατά τον οποίο θεωρεί εφικτή την ίδρυση αυτή, οι κοινωνικοί κανόνες και η αντιλαμβα- ΠANEΠI?THMIO AIΓAIOY ?χολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - ΣΕΠΑΕ? Π.Μ.?. Υύλο και νέα εκπαιδευτικά και εργασιακά περιβάλλοντα στην κοινωνία της πληροφορίας Διδακτορική Διατριβή: Αναστάσιου Βασιλειάδη 26 νόμενη από το άτομο αυτεπάρκεια. Επιπλέον, η έρευνα ανέδειξε τη σημασία της εκπαί- δευσης μέσα από την επίδραση του γενικού εκπαιδευτικού επιπέδου στην αντιλαμβα- νόμενη επιθυμία και στην αντιλαμβανόμενη εφικτότητα. Προκύπτει, επίσης, ότι οι άν- δρες έχουν ισχυρότερες επιχειρηματικές προθέσεις από τις γυναίκες και προτείνεται η εισαγωγή της μεταβλητής του φύλου ως προβλεπτική μεταβλητή των επιχειρηματικών προθέσεων. Σέλος, υποστηρίζεται ότι το επίπεδο εκπαίδευσης και κατάρτισης στην
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Entrepreneurship constitutes a field, which the past few years have been elected as a significant factor for the enhancement of employment and the fight against unemployment. The research for the reasons that lead certain individuals towards entrepreneurship is consistent and many variables contribute to this. As such are reported the personal characteristics of the individual and characteristics of personality, but also factors of the environment. An important part of international bibliography, however, deals with the stage in which the intentions of individuals towards entrepreneurship are shaped and the variables that affect them. For this reason, many theoretical models have been developed which strive to predict the intentions of an individual in the adoption of entrepreneurial behavior. The aim of the present research is the examination of the effect of the level of education on entrepreneurship, the educational level and gender in the shaping of entrepreneurial intentions of in ...
Entrepreneurship constitutes a field, which the past few years have been elected as a significant factor for the enhancement of employment and the fight against unemployment. The research for the reasons that lead certain individuals towards entrepreneurship is consistent and many variables contribute to this. As such are reported the personal characteristics of the individual and characteristics of personality, but also factors of the environment. An important part of international bibliography, however, deals with the stage in which the intentions of individuals towards entrepreneurship are shaped and the variables that affect them. For this reason, many theoretical models have been developed which strive to predict the intentions of an individual in the adoption of entrepreneurial behavior. The aim of the present research is the examination of the effect of the level of education on entrepreneurship, the educational level and gender in the shaping of entrepreneurial intentions of individuals. The empirical research was conducted with the use of a quantitative method on a sample of 638 unemployed individuals, students and employed individuals, which was selected through multistage sampling. The findings of the research confirmed the explanatory power of the existing models and especially the relationship between entrepreneurial intentions and the main predicted variables (perceived desirability, perceived feasibility, social norms, perceived self efficacy). Moreover, the research elected the importance of education through ΠANEΠI?THMIO AIΓAIOY ?χολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - ΣΕΠΑΕ? Π.Μ.?. Υύλο και νέα εκπαιδευτικά και εργασιακά περιβάλλοντα στην κοινωνία της πληροφορίας Διδακτορική Διατριβή: Αναστάσιου Βασιλειάδη 28 the effect of the general educational level on the perceived desirability, perceived feasibility and social norms and on the entrepreneurial intentions. It results also that men have stronger entrepreneurial intentions than women and the variable of gender as a forecasting variable of entrepreneurial intentions is introduced. Further, it is supported that the duration of education and training of the individual on entrepreneurship can contribute towards the enhancement of the feasibility and the self efficacy of the individual for entrepreneurship. The results of the present study can contribute towards scientific research related to the appointment of the significance of the general educational level but also the level of education of entrepreneurship and the creation of new businesses, but they can also be utilized by the State and involved organizations and authorities in the process of enhancement of small business, the process of education and training and in consulting and the enhancement of employment, recognizing, in parallel, the diversity of the two (2) genders as to their entrepreneurial intentions. The verification of the results of the following research is imperative with new research efforts that can provide direction as to the specialization of the model in different categories of the population and specific entrepreneurial sectors as well as the examination of the educational methods and techniques that can contribute more effectively towards the enhancement of the entrepreneurial intentions of individuals.
περισσότερα