Φύλο και τεχνολογίες της πληροφορίας και επικοινωνίας στην εκπαίδευση (ΤΠΕ): η περίπτωση των φιλολογικών μαθημάτων

Περίληψη

H μελέτη διερευνά τις αλλαγές στις αντιλήψεις και απόψεις μαθητών και μαθητριών όταν στην εκπαιδευτική διαδικασία και συγκεκριμένα στη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας, αξιοποιούνται οι Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Στη διάρκεια της έρευνας υλοποιήθηκαν διδακτικές παρεμβάσεις στο μάθημα της Ιστορίας, με χρήση διδακτικών σχεδίων μαθημάτων / σεναρίων, φύλλων εργασίας, εκπαιδευτικού λογισμικού, διαδραστικού πίνακα και διδακτικού υλικού από το διαδίκτυο σε τμήματα μαθητών/-τριών της Γ’ Γυμνασίου σε σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Σερρών. Το ερευνητικό σχέδιο βασίζεται στην εκπαιδευτική Έρευνα Δράσης, που υλοποιήθηκε στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2009-2010. Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκαν δύο τμήματα ως ομάδες παρέμβασης και ένα τμήμα ως ομάδα ελέγχου. Η μεθοδολογία της έρευνας στηρίχθηκε σε δεδομένα τόσο ποσοτικά (ανώνυμα δομημένα ερωτηματολόγια στην έναρξη και λήξη της έρευνας) όσο και ποιοτικά (ομαδικές αναλυτικές σ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The study explores the changes in boy and girl students' attitudes and beliefs when computers and Information & Communication Technology (ICT) are used in the educational process, and more specifically during the history lesson. During the research several didactic interventions were carried out in the History lesson of 3rd Grade High School students in Secondary Education at the Prefecture of Serres, using didactic plans/scenarios, worksheets, educational software, interactive boards and educational material available online. The educational plan is based on the educational Action Research realised during the academic year 2009-10. Two classes were used as intervention groups and one class as a control group. The research methodology was based both on quantitative data (anonymous structured questionnaires handed at the beginning and the end of the intervention) as well as qualitative data (analytical group discussion and use of observation diaries). The results of the study, taking in ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27439
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27439
ND
27439
Εναλλακτικός τίτλος
Gender and the information & communication technology in education (ICT): the case of philological subjects
Συγγραφέας
Παλάζη, Χρυσάνθη (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Ζιώγου-Καραστεργίου Σ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ); Έμφυλα στερεότυπα; Ψηφιακό χάσμα; Ψηφιακή τάξη; Διαδραστικός πίνακας; Σενάρια φιλολογικών μαθημάτων με αξιοποίηση ΤΠΕ; Διδασκαλία Ιστορίας με ΤΠΕ; Εκπαιδευτικό λογισμικό; Διαδίκτυο; Εκπαιδευτική Έρευνα Δράσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)