Οι στρατηγικές μάθησης στη συγκρότηση curriculum για τη διδασκαλία δεύτερης και ξένης γλώσσας: Η περίπτωση της νέας ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας

Περίληψη

Η διατριβή ξεκινά με τη διαπίστωση ότι η διδασκαλία δεύτερης γλώσσας συχνά δεν επιτρέπει να ανταποκρίνονται γλωσσικά στις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Αυτό εξηγείται εν μέρει από το γεγονός ότι η Γ2 συχνά διδάσκεται ως ξένη γλώσσα και ότι απουσιάζει μια συνολική θεωρία μάθησης. Έτσι, οι διδακτέοι στόχοι δε μετατρέπονται σε διδάξιμους στόχους. Για να αντιμετωπιστούν αυτοί οι περιορισμοί χρησιμοποιήθηκαν ως πλαίσιο περιγραφής ευρύτερες θεωρίες μάθησης. Στα πλαίσια αυτά προτείνονται οι αρχές ενός μοντέλου σύνταξης syllabus προτεινόμενων στρατηγικών μάθησης. Βάσει αυτών, συντάχθηκε και δοκιμάστηκε ένα μεθοδολογικό εργαλείο φαινομενολογικής παρατήρησης. Για την εφαρμογή και αξιολόγησή του διατυπώθηκαν 4 υποθέσεις έρευνας και η επεξεργασία των δεδομένων έγινε με το SPSS 10.5. Ακολουθούν περιγραφές δεδομένων και προτάσεις βελτίωσης του εργαλείου.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The text begins with the frequent acknowledgement that second language (L2) teaching does not always allow the L2 students to be efficient in order to face their academic obligations. This may occur because L2 is often taught as a FL and because the lack of a global learning theory. As an outcome should be noticed that the L2 (and FL) teaching programmes do mostly not convert the teaching goals into teachable contents. To overcome this framework learning theories were used. According to these the conduction of an additional syllabus of learning strategies is proposed within a model for conducting this syllabus. As a relevant step, an inventory for phenomenological descriptive observation was conducted and implemented in Greek primary schools. In order to evaluate the effectiveness of this inventory, 4 assumptions were elaborated and observed. The SPSS 10.5 programme was issued for the needs. Quantitative data description and critics about the inventory follow.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14769
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14769
ND
14769
Εναλλακτικός τίτλος
The learning strategies toward conducting a curriculum for second and foreign language teaching: The case of modern greek as a second language
Συγγραφέας
Αγοραστός, Γεώργιος
Ημερομηνία
2003
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Τσοπάνογλου Αντώνιος
Κοιλιάρη Αγγελική
Τοκατλίδου Βασιλική
Αναστασιάδη-Συμεωνίδη Αναστασία
Ψάλτου-Τσούσυ Αγγελική
Βρέττα-Πανίδη Αικατερίνη
Σαπιρίδου Ανδρομάχη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Στρατηγικές μάθησης; Στιλ μάθησης; Αναλυτικά προγράμματα; Μεθοδολογία έρευνας; Γλώσσες, Δεύτερη; Γλώσσες, Ξένες; Δημόσια εκπαίδευση; Αποτελεσματική διδασκαλία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
397 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)