Η συμβολή των μαθημάτων ειδικότητας στη γλωσσική αγωγή: η διδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας με έμφαση στο περιεχόμενο των γνωστικών αντικειμένων του αναλυτικού προγράμματος
Περίληψη
Ένα πολύ σημαντικό ζήτημα στη μάθηση και τη διδασκαλία μιας δεύτερης γλώσσας (Γ2), αποτελεί η ανάπτυξη της Γνωστικής Ακαδημαϊκής Γλωσσικής Ικανότητας. Στην κατεύθυνση αυτή, η αξιοποίηση των γνωστικών αντικειμένων του ΑΠΣ αποτέλεσε τη βασική υπόθεση εργασίας, η οποία οδήγησε στον σχεδιασμό, την οργάνωση και την εφαρμογή μιας εναλλακτικής πρότασης διδασκαλίας της ελληνικής ως Γ2. Η εφαρμογή πραγματοποιήθηκε στο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης στη διάρκεια του σχολικού έτους 2001-2002 με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών που δίδαξαν Μαθηματικά, Φυσική, Βιολογία και Ιστορία. Στη διδακτική αυτή πρόταση, τα γνωστικά αντικείμενα χρησιμοποιήθηκαν ως "όχημα" για τη γλωσσική διδασκαλία. Παράλληλα , δόθηκε έμφαση και στη διδασκαλία του περιεχομένου με τη χρήση στρατηγικών. Η αξιολόγηση των δεδομένων που προέκυψαν από την εφαρμογή κατέδειξαν ότι η ανάπτυξη της Γνωστικής Ακαδημαϊκής Γλωσσικής Ικανότητας επιτυγχάνεται όταν η γλωσσική διδασκαλία επεκτείνεται και στη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένω ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The subject of this thesis regards the organisation, the planning, and the testing of an alternative model of teaching Greek as a second language. This teaching model that is based on findings from cognitive theories of learning and from the studies of Krashen and Gummins acknowledges languages and its content as an entity and as inseparable factors. This means that the cognitive subjects of the curriculum are used as means and as a "vehicle" for the teaching of the language while focusing at the same time on learning of the content of these subjects using strategies-based instruction. This instruction, according to research can help students to develop Cognitive Academic language Proficiency (CALP). Based on these principles and the above theoretical background an alternative teaching model was created and tested during a school year in a High school of Multicultural education of Thessaloniki. The model was tested with the coordination of teachers of Maths, Physics, Biology and Histor ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (1.32 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.