Κίνητρα και στρατηγικές εκμάθησης των μαθητών της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας

Περίληψη

Στόχος της διατριβής είναι η διερεύνηση των κινήτρων και των στρατηγικών γλωσσικής εκμάθησης κατά την εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Τα ερευνητικά ερωτήματα αφορούν τον προσδιορισμό των κινήτρων των μαθητών που μαθαίνουν Ελληνικά στην Ελλάδα και των στρατηγικών που αυτοί επιλέγουν κατά την γλωσσική εκμάθηση. Εκτός από την εξέταση των κινήτρων και των στρατηγικών, αντικείμενο της διατριβής αποτελεί η διερεύνηση της μεταξύ τους σχέσης αλλά και την σχέσης κινήτρων και στρατηγικών με παράγοντες, όπως το είδος του προγράμματος γλωσσκής εκμάθησης, το γλωσσικό επίπεδο ή το χρονικό διάστημα παραμονής στην Ελλάδα.Για την μελέτη των κινήτρων υιοθετήθηκε το πρότυπο L2 Motivational Self System (L2MSS, Dörnyei 2005) μέσα στο οποίο τα κίνητρα προσεγγίζονται μέσω της έννοιας του Εαυτού. Στο L2MSS διακρίνoνται τρία συστατικά των κινήτρων: ο Ιδανικός Εαυτός, ο Υποχρεωτικός Εαυτός και η εμπειρία από την γλωσσική εκμάθηση. Σε συνδυασμό με τα παραπάνω βασικά συστατικά του προτύπου υιοθετούντα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the dissertation is to investigate the motivation and the learning strategies when learning Greek as a second language. The research questions try to identify the motives for students who learn Greek in Greece and the language learning strategies they choose. In addition this dissertation explores the relationship between motivation and language learning strategies as well as their correlation to factors such as the type of the language learning program, the level of language proficiency and the length of stay in Greece.In order for the motives to be studied, the L2 Motivational Self-System was adopted (L2MSS, Dörnyei 2005). The motivation is approached through the concept of the self. The L2 Motivational Self-System consists of the following three components: ideal self, ought-to ideal self and learning experience. Moreover, the concept of instrumentality promotion and instrumentality prevention were adopted as later additions to L2MSS. The motivation scheme in this disser ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40231
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40231
ND
40231
Εναλλακτικός τίτλος
Motivation and learning strategies of greek (L2) learners
Συγγραφέας
Συκαρά, Γεωργία (Πατρώνυμο: Νικήτας)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μπέλλα Σπυριδούλα
Γούτσος Διονύσιος
Ιακώβου Μαρία
Μαρκόπουλος Γεώργιος
Κακριδή Μαρία
Μικρός Γεώργιος
Αλεξοπούλου Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Κίνητρα; Στρατηγικές γλωσσικής εκμάθησης; Ελληνική ως Γ2; L2 Motivational Self-System
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 247 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)