ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ

Περίληψη

ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ Η ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ (ΝΟΜΟΣ 309/76) ΩΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΞΕΛΙΞΗ. ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟ ΑΝΑΛΥΘΗΚΑΝ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΡΑΠΤΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ 60 ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΙ ΕΚΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΣΟΑΣΤΙΚΗ (ΜΤ), ΤΗΝ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΤΑΞΗ (ΕΤ) ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ (ΠΕ). ΩΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ B. BERNSTEIN, D. LAWTON ΚΑΙ G. TURNER. Η ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΔΕΙΓΜΑΤΩΝ ΕΔΕΙΞΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΣΟΑΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ, ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΚΑΙ ΟΤΙ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ BERNSTEIN, ΤΟΥ "ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ", ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ. (ΠΕΡΙΚΟΠΗ)

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE AIM OF THIS RESEARCH IS TO INVESTIGATE THE SOCIOLINGUISTIC SITUATION IN THE GREEK SCHOOL AFTER THE INTRODUCTION OF "DIMOTIKI" (ACT 309/76) AS THE LANGUAGE OF INSTRUCTION AT ALL LEVELS OF EDUCATION AND ALSO THE IMPLICATIONS OF THISSOCIOLINGUISTIC SITUATION UPON THE EDUCATIONAL CAREER OF THE STUDENTS. FOR THIS PURPOSE SAMPLES OF WRITTEN AND ORAL LANGUAGE OF 60 GREEK SCHOOL CHILDREN (AGE 6 AND 12) FROM THE MIDDLE CLASS, WORKING CLASS AND REGIONAL AREAS WERE ANALYSED, USING SIMILAR STUDIES CARRIED OUT BY B. BERNSTEIN, D. LAWTON AND G. TURNER AS A MODEL. THE STATISTICAL ANALYSIS OF THE MEASURES OF THE LINGUISTIC SAMPLES OF THE GREEK LANGUAGE SHOWED LINGUISTIC DIFFERENCES BETWEEN THE LANGUAGE OF MIDDLE CLASS, WORKING CLASS AND REGIONAL AREAS SCHOOL CHILDREN AND BERNSTEIN'S CONCEPT OF "RESTRICTED" AND "ELABORATED CODE" CAN BE APPLIED TO THE GREEK LANGUAGE. (SHORTENED)

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/0051
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/0051
ND
0051
Εναλλακτικός τίτλος
SOCIAL CLASS LINGUISTIC DIFFERENCES AND SCHOOL ACHIVEMENTS
Συγγραφέας
Μπασλής, Ιωάννης
Ημερομηνία
1986
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΦΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ ΑΝΝΑ
ΓΚΟΤΟΒΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
ΝΟΥΤΣΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΗΛΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΤΣΙΝΟΡΕΜΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ; Γλώσσες; Διαφοροποίηση; Επαρχία; Εργατική τάξη; ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΜΕΝΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ; ΜΕΣΟΑΣΤΙΚΗ ΤΑΞΗ; ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
216 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)