Θεώρηση της διδακτικής της αγγλικής γλώσσας μέσω της θεωρίας πολύπλοκων συστημάτων: μια μελέτη περίπτωσης σε κέντρο ξένων γλωσσών

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή είναι μια μελέτη περίπτωσης ενός κέντρου ξένων γλωσσών στην Ελλάδα, η οποία παρέχει μια μεστή περιγραφή του τρόπου με τον οποίο υλοποιείται η γλωσσικοδιδακτική πράξη στην περιφέρεια του κόσμου αγγλόφωνου κόσμου. Επιπρόσθετα, η μελέτη αυτή καταδεικνύει τη σκοπιμότητα και τις δυνατότητες χρήσης της Θεωρίας Πολύπλοκων Συστημάτων (ΘΠΣ) στη μελέτη εκπαιδευτικών πλαισίων. Αφετηριακό σημείο της διατριβής είναι η παρουσίαση της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στην Ελλάδα, μέσα από την οποία θεμελιώνεται το υπόβαθρο για εμπειρική έρευνα. Ακολουθεί μια ανασκόπηση της βιβλιογραφίας αναφορικά με τη διδακτική της αγγλικής γλώσσας, με ιδιαίτερο βάρος στις θεωρίες της γλώσσας, της παιδαγωγικής και της κοινωνίας, και μια επισκόπηση της ΘΠΣ, η οποία συνθέτει πραγματιστικά τον σύνθετο ρεαλισμό και τους μετανεοτερικούς τρόπους γνώσης και ορίζει ένα σύνολο αρχών για την καθοδήγηση της εμπειρικής έρευνας που εδράζεται επιστημολογικά στην πολυπλοκότητα. Έχοντας ορίσει το κέντρο ξένων γλω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis is a complexity-informed case study of a language school in Greece, which provides a rich description of how language pedagogy develops in the periphery of the English-using world. In addition, this study demonstrates the feasibility and potential of using Complex Systems Theory (CST) in the study of educational settings. The thesis begins by describing English Language Teaching (ELT) in Greece, thus setting the scene for the empirical investigation. This is followed by a review of ELT literature, with particular reference to theories of language, pedagogy and society, and by an overview of CST, which pragmatically synthesises complex realism and post-modern ways of knowing, and defines a set of principles to guide complexity-informed empirical inquiry. Having conceptualised the language school as a complex system, it is suggested that activity in the school was sustained by multiple intentionalities, i.e., collective, emergent, nested and generative drivers of activity. Th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58891
ND
58891
Εναλλακτικός τίτλος
A complex systems perspective on English language teaching: a case study of a language school in Greece
Συγγραφέας
Κωστούλας, Αχιλλεύς (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
University of Manchester. Faculty of Humanities
Εξεταστική επιτροπή
Fay Richard
Holliday Adrian
Stelma Juup
Edge Julian
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Εφαρμοσμένη γλωσσολογία; Διδακτική της γλώσσας
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.