Περίληψη
Στόχος της έρευνας ήταν να αποτιμήσει την μεταγνώση των μαθητών στομάθημα της Φυσικής Αγωγής και να εξετάσει πιθανές διαφορές λόγω ηλικίας, φύλουκαι αθλητικής εμπειρίας. Επίσης να εξετάσει τη σχέση της με το κλίμα παρακίνησηςτου μαθήματος Φυσικής Αγωγής και προδιαθεσικούς παράγοντες όπως οιπροσωπικοί προσανατολισμοί των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, ηαντιλαμβανόμενη αθλητική ικανότητα, η αντιλαμβανόμενη αυτο-αποτελεσματικότητα,και η εσωτερική παρακίνηση. Για το σκοπό της έρευνας δημιουργήθηκε τοΕρωτηματολόγιο Μεταγνώσης στη Φυσική Αγωγή' (ΕΜΦΑ). Το ΕΜΦΑ ήταναποτέλεσμα τριών πιλοτικών ερευνών (rvi=168, π2=206 και η3=344, αντίστοιχα). Στιςέρευνες αυτές οι μαθητές απαντούσαν σε ερωτήσεις που δημιουργήθηκαν με βάσητη σχετική θεωρία (Brown, 1978). Το δείγμα της κύριας έρευνας αποτέλεσαν 782μαθητές του δημοτικού σχολείου, του γυμνασίου και του λυκείου (η = 782). Από τααποτελέσματα φάνηκε ότι η μεταγνωστική δραστηριότητα στο μάθημα της ΦυσικήςΑγωγής είναι αντιληπτή από τους μαθητές ο ...
Στόχος της έρευνας ήταν να αποτιμήσει την μεταγνώση των μαθητών στομάθημα της Φυσικής Αγωγής και να εξετάσει πιθανές διαφορές λόγω ηλικίας, φύλουκαι αθλητικής εμπειρίας. Επίσης να εξετάσει τη σχέση της με το κλίμα παρακίνησηςτου μαθήματος Φυσικής Αγωγής και προδιαθεσικούς παράγοντες όπως οιπροσωπικοί προσανατολισμοί των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, ηαντιλαμβανόμενη αθλητική ικανότητα, η αντιλαμβανόμενη αυτο-αποτελεσματικότητα,και η εσωτερική παρακίνηση. Για το σκοπό της έρευνας δημιουργήθηκε τοΕρωτηματολόγιο Μεταγνώσης στη Φυσική Αγωγή' (ΕΜΦΑ). Το ΕΜΦΑ ήταναποτέλεσμα τριών πιλοτικών ερευνών (rvi=168, π2=206 και η3=344, αντίστοιχα). Στιςέρευνες αυτές οι μαθητές απαντούσαν σε ερωτήσεις που δημιουργήθηκαν με βάσητη σχετική θεωρία (Brown, 1978). Το δείγμα της κύριας έρευνας αποτέλεσαν 782μαθητές του δημοτικού σχολείου, του γυμνασίου και του λυκείου (η = 782). Από τααποτελέσματα φάνηκε ότι η μεταγνωστική δραστηριότητα στο μάθημα της ΦυσικήςΑγωγής είναι αντιληπτή από τους μαθητές οι οποίοι μπορούν να περιγράφουν τονεαυτό τους στο βαθμό που τη χρησιμοποιούν. Μέσω παραγοντικής ανάλυσηςαποκαλύφθηκαν εννέα παράγοντες (δηλωτική γνώση, διαδικαστική γνώση, γνώσητων συνθηκών χρήσης στρατηγικών, διαχείριση των πληροφοριών, σχεδιασμός,αυτο-παρακολούθηση, στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων κατά τη μάθηση, αξιολόγηση και νοερή απεικόνιση) οι οποίοι εξηγούσαν το 60.69% της συνολικήςδιακύμανσης των τιμών του δείγματος και είχαν ικανοποιητικό βαθμό εσωτερικήςσυνοχής. Από τα αποτελέσματα της ανάλυσης διακριτότητας που έγινε, φάνηκε ότι τοΕΜΦΑ είχε τη δυνατότητα να διακρίνει τους αθλητές από τους μη αθλητές τουδείγματος. Οι νεότεροι μαθητές ήταν περισσότερο προσανατολισμένοι στη μάθηση,αντιλαμβάνονταν το κλίμα του μαθήματος προσανατολισμένο στην προσωπικήβελτίωση, είχαν καλύτερη γνωστική ενημερότητα, ανέφεραν συχνότερη χρήσημεταγνωστικών στρατηγικών μάθησης και είχαν υψηλότερα επίπεδα εσωτερικήςπαρακίνησης. Ο προσωπικός προσανατολισμός στη δουλειά και η αντίληψηέμφασης του καθηγητή Φυσικής Αγωγής στην προσωπική βελτίωση ήταν σημαντικέςμεταβλητές πρόβλεψης των μεταγνωστικών διεργασιών των μαθητών. Το γεγονόςαυτό δείχνει ότι η διαμόρφωση ενός κλίματος παρακίνησης που δίνει έμφαση στημάθηση και την προσωπική πρόοδο, είναι καθοριστικής σημασίας για τη βελτίωσητης γνωστικής ενημερότητας των μαθητών και την καλύτερη γνωστική ρύθμιση τηςμάθησης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of the study was firstly to assess the students' metacognition inPhysical Education and to examine possible individual differences because due toage, gender, and athletic experience. Also, the relation to the motivation climate ofthe class and the students' personality characteristics and dispositional factors suchas students' goal orientation in Physical Education, perceived competence, perceivedself-efficacy and intrinsic motivation. For the purposes of the study the 'Metacognitionin Physical Education Questionnaire' (MIPEQ) was constructed. MIPEQ was theresult of three pilot studies (^=168, n2=206, n3=344, respectively). In these studiesthe students were asked to answer questions that were based on the relevant theory(Brown, 1978). The participants of the main study were 782 elementary, junior highschool and senior high school pupils (n=782). From the results it was found thatmetacognition in Physical Education is conceivable by the students, who candescribe themselves up to ...
The aim of the study was firstly to assess the students' metacognition inPhysical Education and to examine possible individual differences because due toage, gender, and athletic experience. Also, the relation to the motivation climate ofthe class and the students' personality characteristics and dispositional factors suchas students' goal orientation in Physical Education, perceived competence, perceivedself-efficacy and intrinsic motivation. For the purposes of the study the 'Metacognitionin Physical Education Questionnaire' (MIPEQ) was constructed. MIPEQ was theresult of three pilot studies (^=168, n2=206, n3=344, respectively). In these studiesthe students were asked to answer questions that were based on the relevant theory(Brown, 1978). The participants of the main study were 782 elementary, junior highschool and senior high school pupils (n=782). From the results it was found thatmetacognition in Physical Education is conceivable by the students, who candescribe themselves up to the degree they use it. Through exploratory factor analysisnine factors were revealed (declarative knowledge, procedural knowledge,conditional knowledge, information management, planning, self-monitoring,debugging strategies, evaluation and imagery), that explained the 60.69% of thesample's total variance and showed acceptable level of internal consistency.Discriminant analysis showed that MIPEQ was able to distinguish the athletes and non-athletes of the sample. Younger students were more task-oriented, perceivedthe Physical Education teacher was emphasizing personal improvement, they hadbetter cognitive awareness, they were reporting more frequent use of metacognitivelearning strategies and they were more intrinsically motivated. Task-orientation andthe perception of task-involving climate were positive predictors of the students'metacognitive process. This pattern of findings suggests that the adoption of amotivation climate that emphasizes learning and personal progress is a determiningfactor for the improvement of the students' cognitive awareness and the bettercognitive regulation of learning in Physical Education classes.
περισσότερα