Αντιλήψεις μαθητών και εκπαιδευτικών για τη διαπροσωπική συμπεριφορά του εκπαιδευτικού στη σχολική τάξη

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού-μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα επιδιώκεται η διερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών για τη διαπροσωπική συμπεριφορά των εκπαιδευτικών τους, καθώς και η καταγραφή των αυτοαντιλήψεων των εκπαιδευτικών για τη συμπεριφορά τους προς τους μαθητές. Στη συνέχεια συγκρίνονται οι δύο τρόποι αντίληψης και εξετάζεται η επίδραση των χαρακτηριστικών τόσο του μαθητή όσο και του εκπαιδευτικού στον τρόπο που οι μαθητές αντιλαμβάνονται τη συμπεριφορά των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, επιχειρείται να αναδειχθεί το προφίλ της διαπροσωπικής συμπεριφοράς του εκπαιδευτικού με βάση τις αντιλήψεις των μαθητών. Η ανάπτυξη του θέματος επιχειρείται σε θεωρητικό και εμπειρικό επίπεδο. Στο θεωρητικό μέρος αναλύεται η φύση της παιδαγωγικής αλληλεπίδρασης στη σχολική τάξη στο πλαίσιο της οποίας δομείται το σύστημα των ρόλων του εκπαιδευτικού και του μαθητή και αναδεικνύεται η συμβολή της σχολικής τάξης στην κοινωνική και συναισθηματι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Teacher-student interaction in secondary education is the objective of the work. More specifically it aims at investigating the students’ perceptions of the interpersonal behavior of their teachers as well as recording the teachers’ self-perceptions of their behavior towards their students. These two kinds of perception are then compared and examined to determine the degree or influence of the characteristics both of the student and the teacher on student’s perceptions. Moreover, an attempt is made at establishing a profile of teacher interpersonal behavior based on students’ perceptions. The subject matter of the work develops in a two fold way: theoretically and empirically. The theoretical part analyses the nature of the pedagogical interaction inside the classroom which constructs the system of roles between teacher and student and highlights the contribution of the classroom as far as the socioemotional development of the students is concerned. The factors influencing the quality ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46684
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46684
ND
46684
Εναλλακτικός τίτλος
Students’ and teachers’ perceptions of the interpersonal teacher behavior in the classroom
Συγγραφέας
Καραμανέ, Ευφημία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπίκος Κωνσταντίνος
Δόικου Μαρία
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
Παντελιάδου Σουζάνα
Αθανασιάδου Χριστίνα
Χατζηδήμου Κωνσταντίνος
Τσιγγίλης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διαπροσωπικές σχέσεις; Σχολική τάξη ως κοινότητα διερεύνησης; Συμπεριφορά εκπαιδευτικού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
314 σ., πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)