Περίληψη
Τα ολιγοθέσια σχολεία καλύπτουν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών στις επαρχιακές περιοχές. Στόχος της παρούσας μελέτης ήταν να εξετάσει συγκριτικά την αυτοαντίληψη των μαθητών που φοιτούν σε ολιγοθέσια και πολυθέσια σχολεία και στα επιμέρους πεδία της όπως: ακαδημαϊκών και κοινωνικών δεξιοτήτων, συναισθηματικής συμπεριφοράς σε ακαδημαϊκές και κοινωνικές δεξιότητες, αυτοεικόνας και αθλητικών δεξιοτήτων. Επιπλέον η παρούσα μελέτη αποσκοπούσε να εξετάσει όσες αξίες έχουν διαμορφώσει οι μαθητές καθώς επίσης και τα κίνητρα που αναδεικνύει το περιβάλλον κάθε τύπου σχολείου. Τέλος με τη μελέτη αυτή εξετάστηκε και η επίδοση των μαθητών των δυο τύπων σχολείων, στη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Η αυτοαντίληψη, οι αξίες και τα κίνητρα μετρήθηκαν με την ‘Κλίμακα Αυτοαντίληψης Μαθητών’ των Gresham, Elliott, Evans_Fernandez, ενώ η επίδοση μετρήθηκε με ένα τεστ αξιολόγησης στα δυο μαθήματα, το οποίο συντάχθηκε από την ερευνήτρια, σύμφωνα με την προβλεπόμενη από το Αναλυτικό Πρόγραμμα ύ ...
Τα ολιγοθέσια σχολεία καλύπτουν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών στις επαρχιακές περιοχές. Στόχος της παρούσας μελέτης ήταν να εξετάσει συγκριτικά την αυτοαντίληψη των μαθητών που φοιτούν σε ολιγοθέσια και πολυθέσια σχολεία και στα επιμέρους πεδία της όπως: ακαδημαϊκών και κοινωνικών δεξιοτήτων, συναισθηματικής συμπεριφοράς σε ακαδημαϊκές και κοινωνικές δεξιότητες, αυτοεικόνας και αθλητικών δεξιοτήτων. Επιπλέον η παρούσα μελέτη αποσκοπούσε να εξετάσει όσες αξίες έχουν διαμορφώσει οι μαθητές καθώς επίσης και τα κίνητρα που αναδεικνύει το περιβάλλον κάθε τύπου σχολείου. Τέλος με τη μελέτη αυτή εξετάστηκε και η επίδοση των μαθητών των δυο τύπων σχολείων, στη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Η αυτοαντίληψη, οι αξίες και τα κίνητρα μετρήθηκαν με την ‘Κλίμακα Αυτοαντίληψης Μαθητών’ των Gresham, Elliott, Evans_Fernandez, ενώ η επίδοση μετρήθηκε με ένα τεστ αξιολόγησης στα δυο μαθήματα, το οποίο συντάχθηκε από την ερευνήτρια, σύμφωνα με την προβλεπόμενη από το Αναλυτικό Πρόγραμμα ύλη. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 1148 μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξης ολιγοθέσιων και πολυθέσιων σχολείων, ενώ η επιλογή του δείγματος έγινε με την «κατά στρώματα» και την «κατά συστάδες» τυχαία δειγματοληψία. Από τις αναλύσεις της έρευνας προέκυψε ότι οι μαθητές στους δύο τύπους σχολείων δεν διαφοροποιούνται στην αυτοαντίληψή τους σε κανέναν από τους τέσσερις επιμέρους τομείς της (ακαδημαϊκό, συναισθηματικής συμπεριφοράς, αυτοεικόνας, αθλητικών επιδόσεων). Στατιστικά όμως διαφοροποιούνται σημαντικά στον τομέα της αυτοαντίληψης που αφορά στις κοινωνικές τους δεξιότητες. Επιπλέον, οι μαθητές που φοιτούν σε ολιγοθέσιο σχολείο συνειδητοποιούν περισσότερες αξίες, γιατί τόσο η σχολική ικανότητα, όσο και η αποδοχή και αλληλεπίδραση με τους άλλους, η καλή συμπεριφορά, η ικανότητα στα αθλήματα, καθώς και η καλή εξωτερική εικόνα έχουν νόημα και αποτελούν για τους μαθητές του ολιγοθέσιου σχολείου επιδιωκόμενο στόχο. Επιπλέον, στο περιβάλλον του μικρού σχολείου δημιουργούνται σημαντικά κίνητρα στους μαθητές χάρη στα οποία, με συγκεκριμένες συμπεριφορές και χαρακτηριστικά, μπορούν να επιτύχουν πολύτιμα οφέλη και να βελτιώνουν τόσο την αυτοεικόνα τους όσο και τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Αντίθετα, από τα ευρήματα προέκυψε ότι οι μαθητές που φοιτούν στα πολυθέσια σχολεία, συγκριτικά με τους συμμαθητές τους στα ολιγοθέσια, έχουν καλύτερη επίδοση στη Νεοελληνική Γλώσσα, ενώ στα Μαθηματικά στατιστικά, δεν προέκυψε σημαντική διαφορά στην επίδοση των μαθητών στους δυο τύπους σχολείων.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Small schools with multigrade classes are dominating in rural areas. The aim of this study was to examine the self-concept of students in multigrade and single grade schools in sectors such as academic and social skills, emotional behavior in academic and social skills, self-image and athletic skills. Furthermore, this study sought to examine the values obtained by students as well as the motivations that highlight each type of school. Finally, the study examined the performance of students in Greek Modern Language and Mathematics. The self-concept, the values ??and motivations were measured with the "Student Self-concept Scale' of Gresham, Elliott, Evans_Fernandez, while the school achievement was measured by an evaluation test in two subjects, created by the researcher, according to the proposed curriculum material. The sample consisted of 1148 students of fifth and sixth grade of multigrade and single grade schools, while the selection of the sample was by 'stratified' and by 'clust ...
Small schools with multigrade classes are dominating in rural areas. The aim of this study was to examine the self-concept of students in multigrade and single grade schools in sectors such as academic and social skills, emotional behavior in academic and social skills, self-image and athletic skills. Furthermore, this study sought to examine the values obtained by students as well as the motivations that highlight each type of school. Finally, the study examined the performance of students in Greek Modern Language and Mathematics. The self-concept, the values ??and motivations were measured with the "Student Self-concept Scale' of Gresham, Elliott, Evans_Fernandez, while the school achievement was measured by an evaluation test in two subjects, created by the researcher, according to the proposed curriculum material. The sample consisted of 1148 students of fifth and sixth grade of multigrade and single grade schools, while the selection of the sample was by 'stratified' and by 'clusters' random sampling. The analysis of the research showed that students in both types of schools do not differ on self-concept in any of the four sub-sectors (academic, emotional behavior, self-image, athletic performance). Statistically, however, they differ significantly in the area of self-concept regarding social skills. In addition, students attending multigrade schools realize more values, because both school capacity as much as the acceptance and interaction with others, good attitude, ability in sports and good external image are meaningful objective for students of multigrade schools. In addition, in a small schools’ environment strong motivations are created for students due to which, with specific behaviors and characteristics, they can achieve valuable benefits and improve their self-image and social skills. On the contrary, findings showed that students who attend single grade schools, compared with their peers in multigrade schools have achieved better in Greek Modern Language, while in Mathematics statistically speaking there was no significant difference noted in the performance of students in both types of schools.
περισσότερα