Εμπλοκή μαθητών/τριών με νευροαναπτυξιακές διαταραχές σε περιστατικά σχολικής βίας: απόψεις εκπαιδευτικών δημοτικών σχολείων

Περίληψη

Πολλές έρευνες τα τελευταία χρόνια έχουν ως επίκεντρο τη σχολική βία και εξετάζουν διαστάσεις για την κατανόηση του φαινομένου (Αρτινοπούλου, κ.ά., 2023). Μια από αυτές τις διαστάσεις είναι και οι μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι/ες αντιμετωπίζουν περισσότερες δυσκολίες στο σχολείο σε σχέση με τους/τις τυπικούς/ές μαθητές/τριες και έχουν περισσότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν /ή και να δεχτούν βία (Θεμελή, 2013˙ Θάνος, 2016). Οι έρευνες που ασχολούνται με την εμπλοκή των μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε περαστατικά βίας είναι λίγες (Αρτινοπούλου, κ.ά., 2023) και εστιάζουν συνήθως σε ορισμένες κατηγορίες παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή στη θυματοποίησή τους (Rose et al., 2009˙ Swearer et al., 2010˙ Rose et al., 2011˙ Κοκκιάδη & Κουρκούτας, 2016). Η παρούσα έρευνα προσπαθεί να συμβάλλει στην κάλυψη του κενού αυτού. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει την εμπλοκή (εκδήλωση βίας και θυματοποίηση) σε περιστατικά βίας μαθητών/ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In recent years many researches focus on school violence and examine dimensions to understand the phenomenon (Artinopoulou, et al., 2023). One of these dimensions is also students with special educational needs, who face more difficulties at school than typical students and are more likely to manifest and/or receive violence (Themeli, 2013; Thanos, 2016). Researches dealing with the involvement of students with special educational needs in incidents of violence are few (Artinopoulou, et al., 2023) and usually focus on certain categories of children with special educational needs or their victimization (Rose et al., 2009; Swearer et al., 2010; Rose et al., 2011; Kokkiadi & Kourkoutas, 2016). The present research tries to contribute to filling this gap.The purpose of this paper is to examine the involvement of students with neurodevelopmental disorders (manifestation of violence and victimization) in violent incidents. It examines the frequency of manifestations of violence and victimiza ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56991
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56991
ND
56991
Εναλλακτικός τίτλος
Involvement of students with neurodevelopmental disorders in incidents of school violence: Views of primary school teachers
Συγγραφέας
Δημητρίου, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Αλέξανδρος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Θάνος Θεόδωρος
Θεμελή Όλγα
Σαρρής Δημήτριος
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Παναγιωτόπουλος Νικόλαος
Σακελλαρίου Μαρία
Ζάγκος Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Βία; Θυματοποίηση; Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Νευροαναπτυξιακές διαταραχές; ΔΕΠ-Υ; Αυτισμός; Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες; Διαταραχές λόγου και ομιλίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)