Περίληψη
Η έρευνα μελέτησε τη σχέση της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) στα παιδιά με τις βασικές Κινητικές Δεξιότητες. Η ΔΕΠ-Υ αποτελεί μία από τις πιο συχνά εμφανιζόμενες διαταραχές στο μαθητικό πληθυσμό. Από την άλλη η κίνηση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής ενός παιδιού. Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει τις κινητικές δεξιότητες των παιδιών ΔΕΠ-Υ και να συγκρίνει το κινητικό τους επίπεδο με το επίπεδο παιδιών ίδιας ηλικίας που δεν έχουν τη διαταραχή. Στο παρελθόν, έρευνες έχουν δείξει ότι υπάρχει συσχέτιση μεταξύ των κινητικών δυσκολιών με τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη ΔΕΠ-Υ. Φαίνεται ότι, τα παιδιά με προβλήματα μάθησης ή συμπεριφοράς συχνά αντιμετωπίζουν δυσκολίες που αφορούν τις κινητικές τους δεξιότητες. Στην παρούσα έρευνα, εξετάστηκαν οι κινητικές δεξιότητες 200 παιδιών με τη βοήθεια δύο διεθνώς αναγνωρισμένων κινητικών δοκιμασιών, του Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency-2 και του Test of Gross Motor Development- Urlich. Τα 100 παιδ ...
Η έρευνα μελέτησε τη σχέση της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) στα παιδιά με τις βασικές Κινητικές Δεξιότητες. Η ΔΕΠ-Υ αποτελεί μία από τις πιο συχνά εμφανιζόμενες διαταραχές στο μαθητικό πληθυσμό. Από την άλλη η κίνηση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής ενός παιδιού. Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει τις κινητικές δεξιότητες των παιδιών ΔΕΠ-Υ και να συγκρίνει το κινητικό τους επίπεδο με το επίπεδο παιδιών ίδιας ηλικίας που δεν έχουν τη διαταραχή. Στο παρελθόν, έρευνες έχουν δείξει ότι υπάρχει συσχέτιση μεταξύ των κινητικών δυσκολιών με τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη ΔΕΠ-Υ. Φαίνεται ότι, τα παιδιά με προβλήματα μάθησης ή συμπεριφοράς συχνά αντιμετωπίζουν δυσκολίες που αφορούν τις κινητικές τους δεξιότητες. Στην παρούσα έρευνα, εξετάστηκαν οι κινητικές δεξιότητες 200 παιδιών με τη βοήθεια δύο διεθνώς αναγνωρισμένων κινητικών δοκιμασιών, του Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency-2 και του Test of Gross Motor Development- Urlich. Τα 100 παιδιά που πήραν μέρος στην έρευνα, είχαν διαγνωσμένη ΔΕΠ-Υ και τα άλλα 100 όχι. Από την στατιστική ανάλυση προέκυψε ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές στις κινητικές δεξιότητες των παιδιών με ΔΕΠ-Υ και των παιδιών χωρίς. Μάλιστα οι διαφορές ήταν εμφανείς και στις δύο κινητικές δοκιμασίες. Εξετάστηκαν, η λεπτή κινητικότητα (Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency-2) όπου τα παιδιά χωρίς ΔΕΠ-Υ είχαν στατιστικά σημαντικές διαφορές από τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ (p<0,000) και η αδρή κινητικότητα, (Test of Gross Motor Development- Urlich) όπου τα παιδιά χωρίς ΔΕΠ-Υ τα πήγαν καλύτερα από τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ (p<0,015). Ακόμα, εξετάστηκαν παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν την επίδοση των παιδιών στις Κινητικές Δοκιμασίες όπως το φύλο, η ηλικία και η ενασχόλησή τους με κάποια εξωσχολική αθλητική δραστηριότητα. Τα ευρήματα της έρευνας αποτελούν υλικό προς μελέτη για την επιστήμη καθώς βρέθηκε ότι τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ είχαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στις κινητικές δοκιμασίες από τα παιδιά ίδιας ηλικίας που δεν έχουν τη διαταραχή. Η αδυναμία αυτή μπορεί να επηρεάσει την κοινωνική ζωή ενός παιδιού καθώς η κίνηση συνδέεται με πληθώρα δραστηριοτήτων. Από προηγούμενες έρευνες προέκυψε ότι παιδιά με κινητικές δυσκολίες έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση ή υφίσταται σχολικό εκφοβισμό-bullying. Συνεπώς, τα ευρήματα της παρούσας έρευνας θεωρούνται ιδιαιτέρως σημαντικά καθώς η συσχέτιση της ΔΕΠ-Υ και των Κινητικών Δεξιότητων μπορεί να επηρεάσει πολλούς τομείς στη ζωή ενός παιδιού (εκπαιδευτικό, ψυχολογικό, μορφωτικό, οικονομικό).
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The research attempted to study the relationship between Attention Deficit Disorder and Hyperactivity Disorder and Movement skills. Research’s aim was to examine whether children with ADHD have movement disabilities and to compare their movement with the one of children without ADHD. In the past, researches have shown that there is a correlation between movement disabilities such as Developmental Disorder of Motor Coordination with Learning Disabilities and ADHD. It seems that children with movement disorders, face also learning or behavioral problems. In the present study, we tested 200 children's movement skills using two internationally recognized moving tests, the Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency-2 and the Test of Gross Motor Development-Urlich. 100 children who participated in the survey had ADHD and other 100 did not. The statistical analysis showed that there are significant differences in the movement skills of children with ADHD and children without. Τhe differenc ...
The research attempted to study the relationship between Attention Deficit Disorder and Hyperactivity Disorder and Movement skills. Research’s aim was to examine whether children with ADHD have movement disabilities and to compare their movement with the one of children without ADHD. In the past, researches have shown that there is a correlation between movement disabilities such as Developmental Disorder of Motor Coordination with Learning Disabilities and ADHD. It seems that children with movement disorders, face also learning or behavioral problems. In the present study, we tested 200 children's movement skills using two internationally recognized moving tests, the Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency-2 and the Test of Gross Motor Development-Urlich. 100 children who participated in the survey had ADHD and other 100 did not. The statistical analysis showed that there are significant differences in the movement skills of children with ADHD and children without. Τhe differences were evident in both motor tests. In fine motor (Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency-2) children without ADHD had better results (p <0,000) than children with ADHD. In the case of Test-Gross Motor Development-Urlich, children with ADHD appear to have better results than children with ADHD (p <0,015). In addition, factors that may affect children's results in Motor Testing such as engaging in athletic activity have been examined. Research findings are useful for studies as it seems that children with ADHD has disabilities in movement skills when they are compared to children of the same age without ADHD. This weakness can affect a child's social life, as movement is an important part of his everyday life. Previous research has shown that children with movement disabilities have low self-esteem or have experienced school bullying. Consequently, the findings of this research are considered particularly important as the correlation of ADHD and Motor Skills can affect many areas of a child's life (education, psychology, educational attainment, economy).
περισσότερα