Σχολική βία: διερεύνηση των χαρακτηριστικών του θύτη και του θύματος, ο ρόλος της σχολικής κοινότητας και της οικογένειας στην αντιμετώπιση και την πρόληψη του φαινομένου

Περίληψη

H παρούσα διδακτορική διατριβή διερεύνησε προσωπικούς, οικογενειακούς και σχολικούς παράγοντες που επιδρούν στην επιθετική συμπεριφορά και στη θυματοποίηση των μαθητών, με σκοπό να προτείνει τη διαμόρφωση ενός ψυχολογικού προφίλ για τον Θύτη, το Θύμα και τον Παρατηρητή περιστατικών ενδοσχολικής βίας. Η έρευνα διεξήχθη σε τρεις (3) φάσεις (Α΄ Φάση: Πιλοτική, Β΄ Φάση: Διερευνητική και Γ΄ Φάση: Επιβεβαιωτική) και συμμετείχαν συνολικά 2076 μαθητές τυχαία επιλεγμένων Γυμνασίων του νομού Αχαΐας. Οι μαθητές συμπλήρωσαν συστοιχία κλιμάκων (τα τελικά εργαλεία μέτρησης περιλαμβάνουν 186 ερωτήσεις που διαχωρίζονταν σε 16 διασκευασμένες κλίμακες) που αφορούσε στο ρόλο που υιοθετούν οι μαθητές σε περιστατικά εκφοβισμού, στοιχεία της προσωπικότητας τους, τις οικογενειακές και σχολικές τους εμπειρίες. Η ψυχομετρική ανάλυση έδειξε πως οι κλίμακες που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα είχαν αξιοπιστία και εγκυρότητα εννοιολογικής κατασκευής. Η στατιστική ανάλυση έδειξε πως οι Θύτες επιλέγουν: (1) ορθολογιστ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral thesis investigated individual, familial, and school factors affecting students’ bullying behaviour and victimisation, with the aim to suggest a psychological profile of Bullies, Victims and Bystanders of violent incidents at schools. The study was conducted in three (3) phases (1st Phase: Pilot, 2nd Phase: Exploratory and 3rd Phase: Confirmatory). 2076 middle-school students (gymnasium) students attending various randomly selected schools in the prefecture of Achaia (Region of Western Greece) participated in the study. The students completed a battery of scales (measurement tools used at the final phase included 186 questions which were divided into 16 adapted scales) exploring the role students adopt at school bullying incidents, their personality characteristics, family and school experiences. Psychometric analyses confirmed the reliability and the the construct validity of the scales. Further statistical analyses indicated that Bullies: (1) rationally choose to ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40308
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40308
ND
40308
Εναλλακτικός τίτλος
School violence: investigating the psychological profile of the bully and the victim, the role of school community and family to the intervention and the prevention of the phenomenon
Συγγραφέας
Καούρη, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Δημάκος Ιωάννης
Καμαριανός Ιωάννης
Πόρποδας Κωνσταντίνος
Πούλου Μαρία
Παναγιωτοπούλου Πετρούλα
Βεργίδης Δημήτριος
Βασιλόπουλος Στέφανος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Σχολική βία; Εκφοβισμός; Θυματοποίηση; Θύτης; Θύμα; Παρατηρητής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
421 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)