Η επίδραση της μουσικής υπόκρουσης κατά τη διάρκεια του διαλείμματος στη διάθεση και στη συγκέντρωση μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διδακτική πράξη

Περίληψη

Η μουσική έχει την ιδιότητα να προκαλεί συναισθηματικές αντιδράσεις στους ακροατές. Οι αντιδράσεις αυτές εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες, οι οποίοι σχετίζονται με τα προσωπικά χαρακτηριστικά του ατόμου, το περιβάλλον του, τις συνθήκες στις οποίες λαμβάνει χώρα η ακρόαση, καθώς και με τα χαρακτηριστικά της μουσικής προς ακρόαση. Η ακρόαση μουσικής μπορεί να συμβαίνει ακούσια ή εκούσια. Συχνά η μουσική χρησιμοποιείται ως υπόβαθρο σε ποικίλα περιβάλλοντα με στόχο να υποβάλει σε συγκεκριμένη διάθεση τους ακροατές. Το τέμπο (ταχύτητα) της μουσικής και η εξοικείωση των ακροατών με τα μουσικά κομμάτια αναδεικνύονται από τη σχετική βιβλιογραφία ως παράγοντες που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο επιδρά η μουσική υπόκρουση στους ακροατές. Στο σχολικό περιβάλλον στην Ελλάδα δεν έχουν διερευνηθεί οι πιθανές επιδράσεις της μουσικής υπόκρουσης κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων στον συναισθηματικό και αντιληπτικό τομέα. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι επιδράσεις των διαφορε ...