Οι κατασκευές μουσικών οργάνων στη μουσική εκπαίδευση εκπαιδευτικών, παιδιών προσχολικής ηλικίας: μαθητεία, γνώση και κατασκευή
Περίληψη
Η εργασία αυτή διερευνά τη συμβολή της κατασκευής μουσικών οργάνων στην απόκτηση μουσικής γνώσης και εξετάζει, αντλώντας από εμπειρικά δεδομένα, τη δυνατότητα να διαμορφωθεί μια ευρύτερη παιδαγωγική εκπαιδευτική πρόταση η οποία να συνδυάζει τις δυνατότητες αλληλεπίδρασης της γνώσης του πως με τη γνώση ότι στην τυπική εκπαίδευση. Προς τον σκοπό αυτό οριοθετείται η έννοια μουσικό όργανο ως πολιτισμικό προϊόν και ερευνάται η διεθνής και ελληνική βιβλιογραφία που αφορά την κατασκευή μουσικών οργάνων από τα ίδια τα παιδιά. Ο πρακτικός-χειρωνακτικός χαρακτήρας των κατασκευών «απαιτεί» τη διαδικασία μιας ιδιότυπης μαθητείας με χαρακτηριστικά της παράδοσης της κατασκευής των μουσικών οργάνων στην τυπική εκπαίδευση. Τα δεδομένα αντλήθηκαν από συνεντεύξεις 10 εγνωσμένου κύρους οργανοποιούς, δύο εξαμηνιαία μαθήματα στο ΤΕΑΠΗ και τα ερωτηματολόγια της εσωτερικής αξιολόγησης του ίδιου τμήματος. Η «μουσική» δεν προσεγγίζεται μέσω της πληροφορίας, δεν αποτελεί δηλαδή μέρος της προτασιακής γνώσης, αλ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The dissertation’s aim is twofold: a)to explore the role that the construction of musical instruments (MI) can play in the acquisition of music education b) to examine, drawing on empirical data, the conditions under which a broader pedagogical proposal that will rest on the dynamic interplay between knowledge-how and knowledge that, can be forward in formal education. To this end the concept of MI is defined as an cultural element. The practical-manual aspect of its construction imposes a specific type of apprenticeship which brings traces of tradition when construction of MIs is applied in formal education. «Music» as a pedagogical content to be transmitted cannot take the form of propositional knowledge; it is communicated and acquired via practice. Even though the construction of MI tends to be considered as a mere reproduction of the prototype, given that reproduction is not a replica, it leaves room for the production of new knowledge.In this way the classic binary mental/manual ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (36.63 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.