Η μεταφορά των παιδαγωγικών ιδεών στην Ελλάδα μέσω του παιδαγωγικού περιοδικού τύπου και η διαμόρφωση της παιδαγωγικής θεωρίας (1898-1940): το "παράδειγμα" των ξένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων
Περίληψη
Η μεταφορά παιδαγωγικών ιδεών και πρακτικών από τόπο σε τόπο αποτελεί αναμφισβήτητο γεγονός, ενώ στη διάχυση των ιδεών σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν τα παιδαγωγικά περιοδικά. Με αφετηρία αυτές τις δύο παραδοχές σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής ορίζεται η διερεύνηση και η παρουσίαση των ξένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, τα οποία περιγράφονται στα ελληνικά παιδαγωγικά περιοδικά, που εκδίδονται στην Αθήνα κατά την περίοδο 1898-1940, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση της παιδαγωγικής θεωρίας. Ειδικότερα, ερευνάται ποια εκπαιδευτικά ιδρύματα παρουσιάζονται, ο τρόπος γνωριμίας των Ελλήνων αρθρογράφων με αυτά, ο χρόνος παρουσίασής τους, οι παιδαγωγοί και οι παιδαγωγικές θεωρίες με τις οποίες συνδέονται και οι παιδαγωγικές αρχές που μεταφέρουν για τον σκοπό και τις βασικές αρχές της αγωγής, τον σχολικό χώρο, τη μεθόδευση της διδασκαλίας, τους τρόπους αξιολόγησης, τον/την εκπαιδευτικό και τον μαθητή ή τη μαθήτρια, τα μέσα διαπαιδαγώγησης και τη σχολική κοινότητα. Επίσης, εξετάζονται οι διαφορο ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
As pedagogical ideas and practices spread from one place to another, pedagogical journals play an increasingly important role. Based on these two assumptions, this thesis investigates and presents the foreign educational institutions described in Greek pedagogical journals published in Athens between 1898 and 1940, which contributed to pedagogical theory formation during that time. Specifically, the educational institutions that are presented, their relationship with Greek columnists, the time when they are presented, pedagogues and pedagogical theories with which they are connected and the pedagogical principles they convey for educating the general public, the school environment, the teaching methodology, the assessment methods, the role of the teacher and the student (boy or girl), educational means and the school community are examined. Furthermore, the differences in physiognomy and article writers, along with opinions and recommendations regarding their effectiveness, are investi ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα
(μέχρι και: 3/2025)
|
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.