Η αξιοποίηση των δυνατοτήτων των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία της ιστορίας

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη αναφέρεται στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων των Νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία της Ιστορίας στο δημοτικό σχολείο, που επιχειρήθηκε με μια εναλλακτική διδακτική παρέμβαση στην Ε΄ τάξη του δημοτικού (στο κεφάλαιο της Ιστορίας «Το τέλος της Βυζαντινής αυτοκρατορίας»). Στόχος αυτής της «μελέτης περίπτωσης», ήταν η διερεύνηση των μαθησιακών και αναπτυξιακών αποτελεσμάτων της αξιοποίησης ορισμένων δυνατοτήτων του υπολογιστή στη διδασκαλία αυτού του μαθήματος και συγκεκριμένα, της παιδαγωγικής χρήσης (με την υιοθέτηση της δομητιστικής και κριτικής προσέγγισης της μάθησης) ενός ανοιχτού λογισμικού πολυμέσων, του οποίου η ανάπτυξη και η εφαρμογή, υπήρξε αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας του ερευνητή με ομάδα εκπαιδευτικών με τους οποίους συνεργάστηκε για την επιδίωξη πολλαπλών μαθησιακών και παιδαγωγικών στόχων και για την υπέρβαση ορισμένων χαρακτηριστικών της παραδοσιακής διδασκαλίας και της συνήθους διδακτικής ρουτίνας. Το συγκεκριμένο λογισμικό σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και ε ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17685
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17685
ND
17685
Εναλλακτικός τίτλος
The use of new technology's potential in the instruction of history
Συγγραφέας
Αλεξανδράτος, Γεώργιος του Φίλιππος
Ημερομηνία
2005
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Πανταζής Σπυρίδων
Δράκος Γεώργιος
Παγγέ Πολυξένη
Ράπτης Αριστοτέλης
Τριλιανός Αθανάσιος
Παπαϊωάννου Απόστολος
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ανοικτά υπερμεσικά λογισμικά; Ιστορική σκέψη; Ιστορική συνείδηση; Μάθηση, Ανακαλυπτική; Ανάπτυξη δεξιοτήτων; Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία; Ιστορικές πηγές, Επεξεργασία; Κριτική σκέψη; Μαθητές, Προσωπική έκφραση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
576 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)