Προσεγγίζοντας το σενάριο κινηματογράφου ως ενα περίπλοκο σύστημα αφήγησης: υποκείμενη μηχανική, διασυνδεόμενες δυναμικές και διαδικασία σχεδιασμού του αλγόριθμου πλοκής

Περίληψη

Ενώ οι πρώτες έννοιες της δραματουργίας διερευνήθηκαν από τον Αριστοτέλη βασιζόμενος πάνω στα έργα του Σοφοκλή στα ‘Ποιητικά’, η πρόοδος του θεωρητικού μέρους της σεναριογραφής κινηματογράφου περιορίστηκε στους βασικούς μετασχηματισμούς της τέχνης από το βουβό σινεμά στις σημερινές κινηματογραφικές ταινίες και στις προσπάθειες δημοφιλών τεχνικών τύπου ‘’πώς-να’’ (how-to) για περαιτέρω διερεύνηση του πεδίου. Αυτές οι τεχνικές βασίστηκαν σε εσωτερικευμένους εμπειρικούς κανόνες που αντλήθηκαν από καθαρά επαγωγικές παρατηρήσεις υπαρχόντων σεναρίων που γυρίστηκαν σε ταινίες, οι οποίοι διαμορφώθηκαν εκ του ασφαλούς για να ταιριάζουν στις υποθέσεις των υπό διερεύνηση αφηγηματικών θεωριών όπως η ‘γραμματική της αφήγησης’. Τέτοιες αναλύσεις, όσο επαρκείς ή επιτυχημένες κι αν ήταν, απέτυχαν να δώσουν απαντήσεις σε δύο σοβαρά ερωτήματα: πρώτον, πώς ή τι κάνει τις ιστορίες να αναδύονται από το σύνολο των θεμελιωδών κανόνων αφηγηματικής σύνταξης και γραφής στο πλαίσιο της αφήγησης και, δεύτερον, πο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

While the first notions of dramatic writing were investigated by Aristotle, the advancement of theoretical screenwriting has been limited to the necessary transformations from silent cinema to the present day motion pictures, and the attempts of popularized “how-to” techniques to further investigate the field. These techniques were based on internalised rules-of-thumb drawn from purely inductive observations of existing screenplays, often modelled to fit the assumptions of the theories under investigation. Such analyses, however successful they may have been, failed to provide answers on two troubling fundamental questions: first, how or what makes stories emerge in the context of narrative, and second, what are the underlying dynamics that allow a screenplay to function as a unified whole? This research consolidates the notion that for the comprehension of such complex dynamics, often encountered in various forms of narrative, a more comprehensive theory of narrative is required. ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53249
ND
53249
Εναλλακτικός τίτλος
Screenplectics: approaching the screenplay as a complex system: underlying mechanics, interrelating dynamics and the plot-algorithmic process
Συγγραφέας
Βαρότσης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
University of Birmingham
Εξεταστική επιτροπή
Walters James
House Richard
Kennard Luke
Holmes Kate
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Πειραματικη και Γνωστική ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Αφηγηματολογία; Γνωστική επιστήμη; Αφήγηση; Σενάριο; Γνωστική ψυχολογία; Κινηματογράφος; Δημιουργική γραφή
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)