Η βία στο σύγχρονο γαλλικό θέατρο: το παράδειγμα του Κολτές

Περίληψη

ΠερίληψηΗ παρούσα διατριβή επιχειρεί να αναδείξει τη θεματική της βίας μέσα από μία ενδελεχή ανάγνωση των θεατρικών έργων του Μπερνάρ-Μαρί Κολτές και τον τρόπο με τον οποίο αντανακλάται στη γαλλική κοινωνία του εικοστού αιώνα. Η θεωρητική προσέγγιση των έργων πραγματοποιείται με σημειολογικά, φαινομενολογικά και κοινωνιολογικά κριτήρια. Στην εν λόγω μελέτη, επίσης, πραγματοποιείται μία αντιπαραβολική ανάγνωση μεταξύ του θεάτρου των Αλμπέρ Καμύ, Ζαν-Πολ Σαρτρ και Ζαν Ζενέ και εκείνου του Μπερνάρ-Μαρί Κολτές. Πιο συγκεκριμένα, προβάλλεται η ποιητική της βίας όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τη ρητορική των προσώπων και των ρόλων που καταλαμβάνουν οι συμμετέχοντες στο πραξιακό γίγνεσθαι. Εν προκειμένω, Στη νύχτα μόλις πριν από τα δάση, εξετάζεται υπό το πρίσμα της σημειολογίας, ενώ Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι προβάλλεται η βιαιότητα μέσω του υπαινιγμού. Επιπλέον, Η ημέρα των φόνων στην ιστορία του Άμλετ θέτει το ζήτημα της διακειμενικότητας και τον τρόπο με τον οποίο αυτή συμβάλλει στη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

-

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

SommaireCette thèse tente de mettre en avant la thématique de la violence à travers une lecture approfondie des pièces de Bernard-Marie Koltès et comment elle se reflète dans la société française du XXe siècle. L'approche théorique des travaux se réalise par l’intermédiaire des critères sémantiques, phénoménologiques et sociologiques. Dans cette étude, on essaie aussi une lecture contrastive entre le théâtre d'Albert Camus, Jean-Paul Sartre et Jean Genet et celui de Bernard-Marie Koltès. En particulier, la poétique de la violence est présentée et exprimée par la rhétorique des personnes et leur rôle scénique. En particulier, La nuit juste avant les forêts, est examinée à la lumière de/au regard de la sémiologie ainsi que Dans la solitude des champs de coton on remarque la brutalité sous la forme de l’évocation. De plus, Le jour des meurtres dans l'histoire d’Hamlet pose la question de l'intertextualité et comment celle-ci contribue à la promotion du thème principal. En outre, dans Le ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45347
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45347
ND
45347
Εναλλακτικός τίτλος
The violence in the contemporary french theatre: the example of Koltes
Συγγραφέας
Μπάρτζη, Αναστασία (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Γαλλικής Λογοτεχνίας
Εξεταστική επιτροπή
Κουτσογιαννοπούλου Πηγή - Δάφνη
Παπασπυρίδου Ιωάννα
Διαμαντάκου Αικατερίνη
Τατσοπούλου Ελένη
Ταμπάκη Άννα
Πεφάνης Γιώργος
Ρόζη Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Βία, μορφές; Σύγχρονο γαλλικό θέατρο; Μορφές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
414 σ., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)