Μελέτη των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας για τον αναστοχασμό και τον ρόλο τους

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή έχει ως σκοπό τη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας για τον αναστοχασμό, των ζητημάτων που αποτελούν αντικείμενο αναστοχασμού τους και τη διερεύνηση του εάν αναστοχάζονται επί του ρόλου τους εντός του σχολικού πλαισίου. Επιπρόσθετα, στοχεύει στη διερεύνηση του ρόλου των εκπαιδευτικών, όπως τον αντιλαμβάνονται στο σχολικό πλαίσιο, σε σχέση με τη διδασκαλία τους και με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας. Η έρευνα διήρκησε ένα μήνα και συμμετείχαν σαράντα επτά (47) εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικία, οι οποίες υπηρετούσαν σε δημόσια νηπιαγωγεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Προκειμένου να μελετηθούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τον αναστοχασμό σχεδιάστηκε ένα εβδομαδιαίο ημερολόγιο, που περιλάμβανε ανοιχτού και κλειστού τύπου ερωτήσεις. Για τη διερεύνηση των αντιλήψεών τους αναφορικά με τον ρόλο τους δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο ερωτήσεων ανοιχτού τύπου. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του λογισμικού πο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present PhD thesis aims to investigate early childhood teachers' perceptions of self-reflection, the issues it concerns and whether they reflect on their role in the school context. In addition, it aims to explore how teachers perceive their role in relation to their teaching and to the other members of the school community. The study lasted for one month and forty-seven (47) early childhood teachers serving in public kindergartens in the Region of Western Greece participated. In order to study the teachers' perceptions of self-reflection a weekly diary was designed that included with open-ended and closed-ended questions. In order to investigate their perceptions regarding their role a questionnaire of open-ended questions was created. Data analysis was performed using NVivo-8 qualitative analysis software and the SPSS statistical package. The above analysis revealed that early childhood teachers reflected on their role within the school unit. Furthermore, their perceptions of ref ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52912
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52912
ND
52912
Εναλλακτικός τίτλος
Study of early childhood teachers' perceptions on self-reflection and their role
Συγγραφέας
Κοκκόση, Αγγελική (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Πούλου Μαρία
Κουστουράκης Γεράσιμος
Χανιωτάκης Νικόλαος
Καμπεζά Μαρία
Αρβανίτη Ευγενία
Ασημάκη-Δημακοπούλου Άννα
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας; Αναστοχασμός; Ρόλος εκπαιδευτικών; Ημερολόγιο αναστοχασμού; Μεταφορές-μεταφορικές εικόνες; Σχέσεις εκπαιδευτικού; Διδασκαλία; Σχολικό πλαίσιο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)