Περίληψη
Η παρούσα διατριβή εστιάζει στις εφαρμογές της κοινωνικής εργασίας στην εκπαίδευση με στόχο την πρόληψη και την έγκαιρη αντιμετώπιση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού υπό το πρίσμα της συστημικής θεωρίας μέσω της μεθόδου της κοινωνικής εργασίας με ομάδες. Οι θεωρητικές προσεγγίσεις της κοινωνικής εργασίας, οι αξίες και οι μέθοδοι παρέμβασης, αποτέλεσαν το κύριο πρίσμα θεώρησης και αντιμετώπισης του φαινομένου στο πλαίσιο της παρούσας διατριβής.Μελετά το φαινόμενο της επιθετικότητας μεταξύ ομηλίκων σε τέσσερα πολυπολιτισμικά σχολεία και στη συνέχεια, βασισμένη στα ευρήματα της μελέτης αυτής σχεδιάζει και εφαρμόζει μια παρέμβαση για την πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου σε δύο από αυτά. Αποσκοπεί στην ανάληψη δράσης – παρέμβασης κοινωνικής εργασίας για την ομαλότερη δυνατή ψυχοκοινωνική ένταξη και τη μεγιστοποίηση των ωφελημάτων από τη συμμετοχή στην ομάδα τάξη ως μέσο πρόληψης εμφάνισης και έγκαιρης παρέμβασης στο φαινόμενο του εκφοβισμού. Σκοπός της ήταν η ενδυνάμωση των μαθητών τ ...
Η παρούσα διατριβή εστιάζει στις εφαρμογές της κοινωνικής εργασίας στην εκπαίδευση με στόχο την πρόληψη και την έγκαιρη αντιμετώπιση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού υπό το πρίσμα της συστημικής θεωρίας μέσω της μεθόδου της κοινωνικής εργασίας με ομάδες. Οι θεωρητικές προσεγγίσεις της κοινωνικής εργασίας, οι αξίες και οι μέθοδοι παρέμβασης, αποτέλεσαν το κύριο πρίσμα θεώρησης και αντιμετώπισης του φαινομένου στο πλαίσιο της παρούσας διατριβής.Μελετά το φαινόμενο της επιθετικότητας μεταξύ ομηλίκων σε τέσσερα πολυπολιτισμικά σχολεία και στη συνέχεια, βασισμένη στα ευρήματα της μελέτης αυτής σχεδιάζει και εφαρμόζει μια παρέμβαση για την πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου σε δύο από αυτά. Αποσκοπεί στην ανάληψη δράσης – παρέμβασης κοινωνικής εργασίας για την ομαλότερη δυνατή ψυχοκοινωνική ένταξη και τη μεγιστοποίηση των ωφελημάτων από τη συμμετοχή στην ομάδα τάξη ως μέσο πρόληψης εμφάνισης και έγκαιρης παρέμβασης στο φαινόμενο του εκφοβισμού. Σκοπός της ήταν η ενδυνάμωση των μαθητών της ομάδας παρέμβασης μέσα από την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών και την ενίσχυση των προσωπικών, ψυχολογικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών παραγόντων που προωθούν την υιοθέτηση στάσεων και συμπεριφορών και οδηγούν σε υγιείς επιλογές. Πρόκειται για μια έρευνα–δράση που συνδυάζει την έρευνα με την ενεργό εμπλοκή των μαθητών και την παρέμβαση που στοχεύει στην επίλυση προβλημάτων και στην πρόκληση αλλαγών.Η διεξοδική ποιοτική και ποσοτική ανάλυση των δεδομένων της έρευνας καταδεικνύει αναγνώριση του φαινομένου και εμπλοκή των μαθητών σε περιστατικά εκφοβισμού από πολλαπλούς ρόλους. Μετά την συμμετοχή τους στην παρέμβαση οι μαθητές δήλωσαν ότι η εμπειρία που αποκόμισαν είχε θετικό______________________________________________________________________ΕΚΤ | www.didaktorika.gr | 5αντίκτυπο για τη ζωή τους στην τάξη, το σχολείο και την οικογένεια, καθώς τους έδωσε την ευκαιρία να αντιμετωπίζουν συγκρούσεις με εναλλακτικούς τρόπους και ενίσχυσε το αίσθημα της αυτοαξίας τους
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present thesis focuses on school social work theory and practice aiming at prevention and early intervention of school bullying. Systems theory and strength’s based model consists of the main theoretical framework while group social work was the methodology of practice. Social work theories, values and methodology of intervention where the main framework of consideration and copying with bullying within the context of the present thesis.The phenomenon of bullying among students has been studied in four intercultural primary schools. Based on the results of the study, an intervention has been designed, implemented and evaluated. The main purpose of the intervention was the students’ psychosocial inclusion and empowerment through their participation in the group. Group is conceived as a mean of prevention and early intervention concerning the school bullying phenomenon. The aim was the student’s empowerment through the development of social skills and reinforcement of personal, psych ...
The present thesis focuses on school social work theory and practice aiming at prevention and early intervention of school bullying. Systems theory and strength’s based model consists of the main theoretical framework while group social work was the methodology of practice. Social work theories, values and methodology of intervention where the main framework of consideration and copying with bullying within the context of the present thesis.The phenomenon of bullying among students has been studied in four intercultural primary schools. Based on the results of the study, an intervention has been designed, implemented and evaluated. The main purpose of the intervention was the students’ psychosocial inclusion and empowerment through their participation in the group. Group is conceived as a mean of prevention and early intervention concerning the school bullying phenomenon. The aim was the student’s empowerment through the development of social skills and reinforcement of personal, psychological, social and environmental factors, which enhance wellbeing and lead to healthy life choices. It is an action research that combines research with active participation of students and introduces an intervention aiming at conflict resolution and bringing up change. The thorough qualitative and qualitative data analysis reports acknowledgment of the phenomenon and encourages student participation to deal with bullying incidents from multiple - non static roles.A before- after evaluation of the social work intervention reported students’ positive impact concerning factors such as: life in the school and classroom, relationships in the family, communication among classmates and friends, pointing out that they had the opportunity to cope with conflict in alternative ways and feeling appreciated.
περισσότερα