Αξιολόγηση της μουσειακής μάθησης: η εφαρμογή του εργαλείου των γενικών μαθησιακών αποτελεσμάτων στο μουσείο παιδείας του πανεπιστημίου Αθηνών
Περίληψη
Στην παρούσα διατριβή ερευνώνται τα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά προκύπτουν από τα εκπαιδευτικά προγράμματα στα μουσεία. Πιο συγκεκριμένα, επιχειρείται η περιγραφή των διαδικασιών μάθησης που πραγματοποιούνται στο Μουσείο Παιδείας του Πανεπιστημίου Αθηνών, η μελέτη της εκπαιδευτικής στοχοθεσίας των προγραμμάτων του και η αξιολόγηση της αποδοτικότητάς τους. Ως προς το θεωρητικό πλαίσιο, αναλύονται θεματικές, όπως μουσειακή εκπαίδευση, θεωρίες μάθησης, μουσειακή αξιολόγηση, ιστορία της εκπαίδευσης, οι οποίες συμβάλλουν στην εννοιολογική κατανόηση της εργασίας. Όσον αφορά τη μεθοδολογία που εφαρμόσθηκε, παρουσιάζεται το εργαλείο αξιολόγησης «Γενικά Μαθησιακά Αποτελέσματα» (ΓΜΑ), το οποίο αποτυπώνει το εύρος της μαθησιακής εμπειρίας των επισκεπτών σε πολιτιστικούς χώρους. Το εργαλείο των ΓΜΑ εξετάζει πέντε μαθησιακές παραμέτρους στις οποίες εμπλέκεται ο επισκέπτης μέσα σε ένα μουσείο∙ αυτές είναι η γνώση, οι δεξιότητες, η νοοτροπία, η δημιουργικότητα και η πρόοδος. Στην παρούσα έρευνα ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This thesis explores the learning outcomes that are produced from the educational programmes at museums. More specifically, it aims to describe learning that takes place in the Museum of Education at the University of Athens and to evaluate the educational objectives of its programmes. Among others the subject areas that are analysed are Museum Education, Learning Theories, Museum Evaluation, History of Education, contributing to the conceptual understanding of the PhD project. The method is applied by the tool of evaluation, ‘Generic Learning Outcomes’ (GLOs) that captures the wide range of visitors’ learning experience in cultural spaces. This specific tool investigates five learning elements in which the museum visitor is involved: knowledge, skills, attitudes, creativity and progression. The present doctoral research was carried out during the academic year 2016-2017 including 586 Primary School students. The students that participated in the research were asked to fill in a questi ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (3.01 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.