Διαπολιτισμική επικοινωνία στο πλαίσιο της εκπαίδευσης ενηλίκων: κώδικες και ταυτότητες στις κοινότητες πρακτικής των τμημάτων της Δια Βίου Μάθησης

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η μελέτη του λόγου των ενήλικων εκπαιδευόμενων και εκπαιδευτριών και η κατασκευή ταυτοτήτων στις κοινότητες πρακτικής των τμημάτων δια βίου μάθησης, στο πλαίσιο της εκπαίδευσής ενηλίκων. Σημεία εστίασης αποτελούν η οργάνωση της συνομιλίας και τα γλωσσικά φαινόμενα της εναλλαγής κώδικα, της διαγλωσσικότητας, της ευγένειας/αγένειας και του χιούμορ. Οι στόχοι της έρευνας καθορίστηκαν ως εξής: πρώτον, να μελετηθεί η δομή της συνομιλίας και η κατανομή συνομιλιακών δικαιωμάτων στη ενήλικη διδακτική διεπίδραση. Δεύτερον, να καταγραφεί ο λόγος των ενήλικων εκπαιδευομένων στα τμήματα δια βίου μάθησης, κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας ξένων γλωσσών. Τρίτον, να μελετηθούν τα φαινόμενα που εμφανίζονται κατά την επικοινωνία των συμμετεχουσών και ιδιαίτερα η εναλλαγή κώδικα, η διαγλωσσικότητα, η α/ευγένεια και το χιούμορ. Τέλος, να μελετηθεί η κατασκευή ταυτοτήτων μέσω του λόγου και δια των υπό διερεύνηση γλωσσικών φαινομένων. Ερευνητικά εργαλεία ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present thesis is to study adult learners' and educators' discourse strategies and identity construction processes in communities of practice of lifelong learning classes, in the context of adult education. The focal points of the study are the conversational organization and the linguistic phenomena of code-switching, translanguaging, (im)politeness and humor. The objectives of our research are as follows: Firstly, to study the organization of conversations and the distribution of conversational rights in adult classroom interactions. Secondly, to study adult learners' communicative strategies in lifelong learning classes during the process of foreign language teaching. Thirdly, to study linguistic phenomena such as, code-switching, translanguaging, (im)politeness and humor in the said context. Lastly, to study the construction of identities of both educators and learners as a discursive process. We collected data via a. the participant observation method, b. the digita ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51929
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51929
ND
51929
Εναλλακτικός τίτλος
Intercultural communication in the context of adult education: codes and identities in communities of practice of Lifelong Learning classes
Συγγραφέας
Γιακουμάκης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Γεωργαλλίδου Μαριάνθη
Φραντζή Αικατερίνη
Καζούλλη Βασιλεία
Καϊλή Χασάν
Οικονομάκου Μαριάνθη
Φτερνιάτη Άννα
Γκαραβέλας Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση ενηλίκων; Διά βίου μάθηση; Κοινωνιογλωσσολογία; Διαπολιτισμική επικοινωνία; Κατασκευή ταυτοτήτων; Κοινωνιοπραγματολογικές λειτουργίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)