Πρακτικές γραμματισμού και επιμόρφωση ενηλίκων: από τη βασική εκπαίδευση στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας

Περίληψη

Το κεντρικό ερώτημα της διατριβής αυτής είναι το εξής: Σε ποιο βαθμό σύνθετα κοινωνικά προβλήματα όπως η υπανάπτυξη, η ανεργία και ο κοινωνικός αποκλεισμός μπορούν να αντιμετωπιστούν κυρίως ή αποκλειστικά μέσω της εκπαίδευσης, της επιμόρφωσης και της κατάρτισης; Η θετική απάντηση της θεωρίας του ανθρώπινου κεφαλαίου στο ερώτημα αυτό επηρέασε καθοριστικά την εκπαιδευτική πολιτική της Ουνέσκο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο η κριτική εξέταση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Ουνέσκο και της ελληνικής εκδοχής του ευρωπαϊκού προγράμματος των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας α) σχετικοποιεί τον καταλυτικό ρόλο που αποδίδεται στην εκπαίδευση, β) φωτίζει την ιδεολογική λειτουργία και τις συνέπειες της προσέγγισης αυτής και γ) υπογραμμίζει την καθοριστική σημασία των κοινωνικών σχέσεων και των δομικών παραγόντων.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main question investigated in this dissertation is the following: In what extent can complex social issues such as underdevelopment, unemployment and social exclusion be dealt with, mainly or exclusively, by means of education, continuing formation and training? The unconditionally positive response to this question furnished by the human capital theory had a decisive impact on the educational policy exercised by Unesco and the European Union. However, the critical investigation, on the one hand, of the Unesco's relevant projects and, on the other, of the EU's Second Chance School Project as applied in Greece (a) relativize the crucial role assigned to education, (b) sheds light on the ideological function and the consequences of this approach and (c) underlines the decisive role of social relations and structural factors.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36565
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36565
ND
36565
Εναλλακτικός τίτλος
Literacy practices and adult educatiom: from basic education to the second chance schools
Συγγραφέας
Βλαχόπουλος, Στέργιος (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Αλεξίου Αθανάσιος
Παπαϊωάννου Σκεύος
Γρόλλιος Γεώργιος
Χτούρης Σωτήρης
Λιάμπας Αναστάσιος
Παραδέλλης Θεόδωρος
Ψημίτης Μιχάλης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Γραμματισμός; Επιμόρφωση ενηλίκων; Αναλφαβητισμός; Λαϊκή επιμόρφωση; Σχολεία δεύτερης ευκαιρίας; Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική; Ουνέσκο; Κοινωνικός αποκλεισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
258 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)