Διδακτική της Λογοτεχνίας: κριτική ανάλυση διδασκαλίας ανθρωπίνων αξιών: ποιοτική έρευνα πεδίου

Περίληψη

Αντικείμενο της έρευνας είναι η Διδακτική της Λογοτεχνίας μέσα από τη διδακτική πρακτική των εκπαιδευτικών και, ειδικότερα, η κριτική διερεύνηση της διδασκαλίας των ανθρωπίνων αξιών μέσω του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο. Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται σε μια σύντομη επισκόπηση της φιλοσοφικής και ψυχολογικής σημασίας των αξιών, ενώ η μεταμοντέρνα κριτική εκπαιδευτική σκέψη χρησιμοποιείται για να δώσει ερμηνευτική κατεύθυνση και νόημα στην ηθική εκπαίδευση ως εκπαιδευτική επιδίωξη. Η έρευνα πεδίου, η οποία διήρκεσε ένα σχολικό έτος σε δύο τμήματα της πρώτης τάξης, υιοθέτησε α) τη συμμετοχική παρατήρηση και την εθνογραφική περιγραφή των μαθημάτων διδασκαλίας ως βάση για την ανάλυση των διδακτικών πρακτικών και β) την έρευνα δράσης ως συνεργατική διδακτική παρέμβαση σε μια προσπάθεια να δοκιμαστούν και να εκτιμηθούν πρακτικές διδασκαλίας με επίκεντρο τους μαθητές οι οποίες αναμένεται να ευνοούν τη διδασκαλία των ανθρωπίνων αξιών. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις μεθόδους ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The object of the research is the Teaching of Literature, the teaching practice of teachers and, in particular, the critical investigation of the teaching of human values in the course of Modern Greek Literature in Secondary School (Gymnasium). The theoretical part refers to a brief overview of the philosophical and psychological significance of values, while postmodern critical educational thinking has been used to give interpretive direction and meaning to moral education as an educational pursuit. Field research, which lasted one school year in two classes of the first year, adopted (a) participatory observation and ethnographic description of teaching courses as a basis for the analysis of teaching practices and (b) action research as a collaborative teaching intervention in an attempt to test and evaluate student - centered teaching practices that are expected to favour the teaching of human values. Special emphasis was given to the teaching methods and the reflexive process of th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51537
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51537
ND
51537
Εναλλακτικός τίτλος
Didactics of Literature: critical analysis of the teaching of human values: qualitative field research
Συγγραφέας
Αναστασάκη, Μαρία (Πατρώνυμο: Παναγιώτη)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών. Τομέας Θεωρίας και Μεθοδολογίας των Κοινωνικών Επιστημών
Εξεταστική επιτροπή
Πηγιάκη Καλλιόπη
Φρυδάκη Ευαγγελία
Κατσαρού Ελένη
Ζερβού Αλεξάνδρα
Καλογήρου Γεωργία
Τσιώλης Γεώργιος
Πούρκος Μάριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτική Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο; Κριτική ανάλυση διδασκαλίας; Διδασκαλία ανθρωπίνων αξιών – Ηθική εκπαίδευση; Εκπαιδευτικός αναστοχασμός; Ποιοτική έρευνα πεδίου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)